Baking

Idag ska jag till jobbet och bjuda på fika eftersom jag fyller 25 på söndag. Jag gjorde min signatur "kaka" - fryst cheesecake! Det är det bästa jag vet, tyävrr jobbigt då man fyller på vintern och den smakar som vaniljglass haha men gott ändå ;) Så den bakade jag och köpte även hem blåbär, hallon och syfilis (vet inte hur det stavas men alla vet nog sen ICA reklamen vilken frukt jag menar). Jag gjorde den också helt gluten och laktosfri så alla mina kollegor kan äta av den :) 
 
Sen gav jag mej på att baka snickerskaka och jag säger bara NO MORE!!! Fy satan vad svårt det var! Trodde det skulle vara enkelt att gegga ihop men nope. Tur jag hade 2 burkar med jordnötsmör för jag brände den första haha. Luktade så sjukt vidirigt så jag höll på att dö.. Det ligger i kylen nu så jag tänker att jag ska skära upp den innan jag åker och smaka en bit, är det inte gott så följer det inte med. Den blev inte helelr gluten eller laktosfri då det är marabou på den och jag vet inte vad cornflakes innehåller men säker lite av allt så det är på egen risk man äter det i så fall. 
 
Bilder kommer senare på detta när jag plocka fram med bär och allting, troligtvis bild från jobbet. Vid 17 är det kalas för min kusin som fyllde 18 år (!!!) på alla hjärtans dag. Vi börjar bli gamla nu allihopa... Men det ska bli kul. Ser fram emot att träffa alla igen men misstänker att det kommer bli mycket frågor om mig och Robin och jag är inte redo för det. Har haft ett tryck i mitt vänstra bröst hela gårdagen och det är signla för mig att jag är stressad och jag vet inte för vad men jag måste ta det lugnt i alla fall. 
 
Här kommer ne 100 år gammal bild på min cheececake som jag skrev om! 
 
 
 

Kommentera här: