Galen helg!

I fredags åkte jag och 8 kollegor till Stockholm för årets Vinterkonferens (VK) tillsammans med 3000 andra kollegor i Choice. Årets höjdpunkt haha! Asså jag hade så kul så det är inte sant. Fredagen var rätt lugn och vi åt i princip bara middag på hotellet och la oss ganska tidigt för att orka med lördagen. Det började redan vid 9 på Tele 2 Arena och bussarna gick 8.30 från hotellet. Dagarna är rätt långa så vi var väl tilbaka på hotellet vid 16-tiden tror jag. Då var det bara att fixa sig för en gemensam middag på hotellet tillsammans med alla de andra som jobbar på Quality (alla branden i kedjan är uppdelade och bor tillsammans med de från samma brand - Quality på Quality, Clarion bor på Clarion osv.). 
Det var lite udda middag och det har varit mycket bättre mat förra året enligt mig. Efter detta och lite prisutdelning så var det nattklubb i Anexet på Globen. Jag och min rumskompis Ellen åkte hem vid midnatt ungefär. 
 
Dagen efter, alltså på söndag så började vi redan vid 8-tiden har jag öfr mig. Också på Tele 2 Arena. Det började med att Petter (artisten) uppträdde för oss, Riktigt bra! Sen var det lite mer föreläsare än lördagen så detta var ne liiite segare dag. Det drog dessutom över på tiden och vi var inte tillbaka på hotellet förrän ca 16.20 och bussen till Globen gick vid 17.50 vilket betydde att vi hade 1.5 timme på oss att duscha (hinna torka håret) och fixa oss på kort tid. Denna dag skulle vi dessuom vara gala-klädda för det är stor prisutdelning och finmiddag på söndagen. Vi satt med många från huvudkontoret eller vad man ska säga och det var sååå kul! En kille köpte in champagne till bordet hela tiden och var hur gullig och trvlig som helst. Han såg till att alla hade det dom behövde hela tiden. 
Det var uppträdande hela tiden och artisterna som var där var E-Type, Carola, Molly Sanden, Motoma och Ina Wroldsen (hon som gjort Strongest och How deep is your love) Riktigt grym var hon! Sen var det en som jag inte minns riktigt vad hon hette men hon hade tydligen bara en hit också haha. Men det var riktigt rolig kväll och Sarah Dawn Finer ledde galan eller vad man ska säga. Jag satt med Ellen hela middagen och vi hängde även ihop på dansgolvet tillsammans med våra bordskompisar + några andra från kontoret. Nu hoppas jag dom vet vilka Växjö är och att vi gjrode bra intryck haha! 
 
Det trista var väl att någon tog våra skor och vi vet inte om dom är stulna eller om dom är i Lost and Found lådan på Globen haha. Så jag fick rida rygg till bussen och även till hotellet från bussen - det finns gentlemän ännu haha! Dom vi hängde med bodde inte med oss utan på ett annat hotell så vi åkte hem själva och sov ca 2.5 timmar innan det var dags att åka till Alvesta igen. 
 
Ellen och jag har bestämt att i sommar ska vi minsann åka till Oslo och festa och kolla med dom vi hängde med vilka bra sätllen som finns haha för just nu älskar vi Norge och alla människor som finns där haha. 
 
Bästa helgen på länge och jag hoppas verkligen att vi få åka dit igen för det var så otroligt bra! Tack till Nordic Choice för att vi får vara med om såna här overkliga saker och få se alla dessa artister också. Men nästa år är Royal Corner vinnare av minst 1 pris (eller i alla fall nominerade haha). Mitt mål inom jobbet detta året är att komma på nya saker vi kan göra för att få Växjö att veta vilka vi är och även att Choice ska se oss som ett hotell som gör skillnad för många och att de ska veta vilka vi är! Ska bara hitta på något bra haha... 

Kommentera här: