Höst och matinspiration

Jag vill bli bättre på att laga mat och låta det ta tid att laga mat. Just nu så lagar man samma vanliga rätter typ för man orkar inte krångla med något annat. Jag satt en kväll och blev sugen på soppa. En krämig värmande soppa när det är så kallt ute. läser ju gärna Elsa Billgrens blogg för jag tycker hon är så inspirerande när det gäller mat och mys. Hon har lagt upp massa goda saker hon ätit så jag bestämde mej för att kolla upp lite recept på soppor och pajer för det är det jag tänker att jag vill äta i höst. 
 
Jag hoppas också på att vi ska hitta ett bra ställe att plocka svamp på så vi kan äta nyplockade färska kantareller på vår macka en dag. Drömmen!! Så självklart blev det en del recept på både kantarellsoppa och kantarellpaj som skrevs ut. Jag är lite omodern av mig och gillar att skriva ut recept och sätta in i en pärm, på så vis håller jag koll på dom om dom var goda eller inte + att jag bara lägger pappret på bänken utan att behöva kladda ner någon telefon eller dator för att se vad jag ska göra för steg. 
Tänker också att jag vill göra om lite hemma. Vi kör samma gardiner och kuddfodral i soffan hela tiden förutom när det är jul och jag vill göra det lite mer höstigt och mysigt hemma. Hade varit så mysigt att äta en krämig soppa (blomkål kanske?) och gott vitlöksbröd i köket med lite murriga gardiner och tända ljus. Vi äter typ aldrig i köket utan det blir i soffan men tänker att vi kanske ska bli bättre på att äta i köket? 
Så härligt att ställa fram maten på bordet efter man lagat den och bara koppla av med god mat och mysigt sällskap. Borde kännas härligare att komma till soffan efter det tänker jag. 
 
Jag hoppas att denna hösten inspirera mig att laga lite mer mat och kanske lite mer avancerad mat. Mer från grunden och att vi hjälps åt att laga med kanske. Jag får uppdatera hur det går för mig med detta! 
 

Kommentera här: