Min natt på jobbet

Godmorgon! 
Jag är helt redo att åka hem och sova nu, klockan ringer 10.50 för då är det telefonmöte som gäller till klockan 12. En timme senare ringer Vårdcentralen ang. det Linda har skrivit på sin blogg, se texten nedan:
"På fredag ringer en läkare mig. Jag kom över en artikel igår om högt kolesteolvärde, att många kan ha det utan att veta och att det kan vara ärftligt. Jag har hjärtkärlsjukdomar på båda hållen i släkten och pappa var bara 50 år när han fick sin hjärtinfarkt. Jag kände att det var något jag ville kolla upp för det kan gå att förebygga. Så på fredag ringer en läkare upp mig för att se om han tycker att jag ska kolla mig. Tror det bara är ett blodprov så det kan ju inte va så svårt egentligen. Ska även kolla om dom i så fall vill boka in My med. "
 
Så jag ska helt enkelt boka en tid till detta.  Ringde dom förra fredagen men fick ingen tid då, först skrattar hon typ bort det och säger "men du är ju bara 24 år!". So what tänkte jag, yngre kan väl dö av olika sjukdomar, man behöver inte vara "gammal" för att drabbas och det kan vara skönt att veta om jag har större risk för att drabbas. Känner att vården (framför allt) inte tar unga på allvar när det är något, så fel och tråkigt. Men jag stod på mig och då sa hon att hon fixade så en läkare ringer mig 25/5. Så hoppas på en tid nu, Linda fick vilket ökar mina chanser. Ibland är det bra att vara enäggstvilling ;) 
 
Sen blir det att göra mat för Robin kommer hem kring 13-tiden. Efter detta kommer jag lägga mej ett par timmar tänkte jag för det kommer behövas sömn om jag ska överleva dagen haha. Robin ska iväg till en kollega på kvällen med så tänkte köra lite mys hemma, kanske med en bra bok och lite mys på uteplatsen? Ingen alkohol dock för jag ska hämta honom på kvällen sen.
 
Men till rubriken då! Jag har haft en lugn natt och inte så mycket att göra så jag brukar då roa mig med att skriva lite hälsningar till de som kommer och checkar in under morgondagen. För ett tag sen fick jag respons på det i alla fall då en gäst hade skrivit till oss att det var kul att få en hälsning på sin namnsdag, kul! Jag blev glad så jag gör detta lite då coh då när jag jobbar natt. Verkar dock vara den enda som gör det vilket är lite tråkigt. Försöker skriva alla olika så det blir lite personligare. En gäst bodde hos oss i februari så jag skrev att hon var välkommen tillbaka, till en varmare vistelse denna gången - Växjö bjuder på sol och värme hela helgen så det är lite skillnad mot snön i februari. Jag hoppas att de bli glada för hälsningarna även om de inte säger något om dom. Det känns bra att skriva dom :) Har vi haft en grupp från ett företag eller förening har jag även en gång skrivit ut deras logga och skrvit hälsningarna på dom. Harley Davidson var hos för länge sen och då skrev jag ut den loggan, då hade några i alla fall sagt till vid avresa att det var en kul grej :) 
 
Nej, nu ska jag köra hem! godnatt :) 
 

Kommentera här: