Vinmys

Som jag skrivit förr så läser jag ju Elsa Billgrens blogg och i förra veckan när jag läste så hittade jag ett recept på en kycklingrätt som såg supergod ut! Funderar på att göra den på onsdag eller torsdag men vi måste köpa lite morötter också bara. Men det såg så gott ut och då blev jag sugen på att bjuda hem några kompisar på god mat och sedan att man har en god chark-bricka och dricker lite vin.
 
Nu hade hon ett sånt inlägg där hon var bortbjuden till en kompis och de drack rött vin och åt goda skinkor och ostar osv, och det käner jag att jag vill med ha det! Nu gillar jag inte rött vin så det hade inte riktigt funkat och jag har egentligen inga kompisar heller, antingen är jag släkt eller jobbar jag med dom jag umgås med typ. Men det är mitt eget fel, har inte haft intresse av att hinna umgås med kompisar. Men nog om det.
 
När jag läste det blev jag sugen på en tjejkväll hos oss. Vi har egentligen inte haft någon annan över på fest än grannanrna typ. Jag hade några från jobbet över efter examen också men inget annat. Kanske få fixa något till sommaren i alla fall så man kan sitta ute också. 
Just nu är jag trött på att det ska snöa eller regna hela tiden så jag längtar till i sommar så vi kan grilla varje dag och ha det allmänt härligt! 
 

Kommentera här: