Älskar listor

Tänkte säga att vi drar igång helgen med en liten lista men jag har redan ett inlägg ute på bloggen. Men vi kan säga att vi drar igång eftermiddagen med en lista istället! Denna kommer alltså upp efter lunch, även den är tidsinställd och jag har hittat den på Elsa Billgrens blogg. Gillar att fylla i dessa listor för det kan handla om saker man kanske inte skriver om så mycket annars + att det är bra om man har lite torka ;) Har dock en massa kul att skriva om men inte haft tid till.

BTW: älskar att jag kan välja olika typsnitt nu, vet inte om man kunde det innan men ser nu att jag kan välja, mycket roligare!  Även färg på texter kan man välja, skoj! Innan minns jag bara att man kunde göra texten tjock, sne och understruken. Aja, nu till listan! 

Edit: det är inte tidsinställt då jag inte hann klart med det innan.

 

1. Har du något smeknamn?

 Mysan är ett namn som följt med mej hela livet tror jag. Kallas mest det av Robins familj nu för tiden, de flesta säger My - det är liksom kortare än smeknamn haha.

2. Har du något konstigt du alltid behöver göra?

 Varje morgon måste jag snyta mig och kissa, oftast måste jag även gäspa innan jag snyter mig har jag märkt nu.

3. Andra måsten?

 Du ser mig aldrig utan läppsyl! 

4. Några lyxvanor?

 För en som kanske inte tjänar en massa pengar så tycker jag att lyx för mig var när jag vaxade mig förut (blivt allergisk eller något så tyvörr inget jag kan fortsätta med just nu) och att jag går till frisören. Sen är inte mina ansiktsprodukter och en del av mitt smink det billigaste till exempel. 

5. När ingen ser, vad gör du då?

 Går runt i pyjamas eller trosor/tröja. Dock tror jag att ALLA som bor kring vår lägenhet har sett det så kanske inte räknas. Har jag musik på så sjunger jag alltid :) 

6. Vad stör du dig på hos andra?

 Rätt mycket ibland beroende på humör. Klarar dock ALDRIG av folk som smaskar när dom äter eller gnissel på tallriken. 

7. Vad är din sämsta sida?

Extremt lättretlig ibland. Jag tål exempelvis aldrig när Robin (oftast han eftersom vi bor ihop, men många fler) ligger i soffan och viftar med foten hela tiden. Jag vill ha stillhet. Så jag kan lätt brusa upp mig för sånna småsaker.

8. Vad är din bästa sida?

 Jag kan själv tycka att jag är rolig och ibland gör jag inget med flit men lyckas vara kul ändå. Fick höra av en kollegas kille när vi var på fest att jag är mycket roligare när jag dricker, men jag är mig själv då fast lite mer extrem typ. 

9. Vilken sida av sängen sover du på?

 Höger! 

10. Vad gillar du för musik?

 Jag brukar säga allting utom Jazz och Opera, men jag kan verkligen VERKLIGEN inte med musik från Håkan Hellström och "svenska visor" typ kallar jag dom. Nationalteatern och sån skit - usch!!!!

11. Gråter du ofta?

 Nej, men har lätt för att bli tårögd. Sen Ellie föddes har jag blivi mer käsnlig. Skyller på att jag är tvilling till hennes mamma och när hon fick en massa hormoner fick jag det med. 

12. Finns det något du säger åt andra att göra men inte gör själv?

 Jag kan vara petig med vissa saker. Det ska se ut på ett visst sätt osv. Jag hatar exempelvis ytterkläder i soffan eller kläder på golvet, men skiter fullständigt i om det är massa disk på bänken. Så det går lite emot om att jag kanske vill ha rent och snyggt. 

13. Vad sjunger du när du står i duschen?

 Sjunger aldrig i duschen.

14. Vad önskar du dig mest just nu?

 MAT!! Vi ska göra Club sandwich! 

 

15. Vilken maträtt är din favorit?

 Jag har ingen favorit på så sätt, eller jo det har jag - Caesar sallad haha. Dock köper jag ju alltid det ute men inget jag gör själv, då blir det oftast kyckling. Man kan nog säga att om det finns kyckling och vitlök i maten är jag nöjd. 

 

Kommentera här: