Midsommar

Jag sitter faktiskt på jobbet. Vet inte när jag jobbade en söndagkväll senast men jag sa till Robin igår att jag ska komma till jobbet med inställningen att det kommer bli mysigt. Söndagkvällar är alltid lugna egentligen så visste att hag inte skulle ha massor att göra. Har klippt naglarna idag och jag kan inte skriva ordentligt haha, längesen jag hade så korta så blir fel..
 
Tänkte i alla fall skriva lite kort om min midsommar! Jag började dagen hemma lite snabbt med Robin, minns inte om vi åt frukost ihop eller om jag gjorde det sjölv sen? Han åkte till sina föräldrar rätt tidigt för han skulle ut med sin lillebror och åka båt innan lunchfirande. Vi firade på olika håll till en början. Jag har min tradition med att äta lunch med min familj hos mamma och pappa och tänker inte bryta den! Så Linda och barnen kom dit också så myste vi och åt god mat :) Alex smakade till och med sill, tyckte han om verkade det som! 
Vi har haft som tradition sen Ellie föddes med att fota vid kyrkans lilla midsommarstång och detta var Alex första gång utanför magen. Fick fina bilder på älsklingarna. Vi åkte även bort till centrum där det skulle vara dans runt stången och det gillade Ellie. Vi dansade till och med när man inte skulle för hon tyckte det var kul att skutta runt. Eller ja, när jag skuttade runt med henne på höften. Alla måste undrat vad vi höll på med haha. Men mysigt var det :)
 
Vi åkte på olika håll sen med jag, Linda och mamma. Jag åkte till Robins bror där han och alla andrqa från hans familj var och firade vidare där. Vi grillade, lyssnade på musik och drack lite. En del blev väldigt fulla och det var riktigt kul att se för det var nog första gången jag fick se det så haha. Robins ena bror var as kalas så han dansade till och med en del, men det var inte vackert ;) Sen fick han för sig att vi skulle dansa men det gick inte så bra med par-dans när han knappt kunde stå stadigt så snurra runt var kanske inte en bra ide. 4 varv blev det innan han fick sätta sig haha. Kan säga att det var ett par stycken som inte mådde så bra igår och det är väldigt kul att reta dom när man själv mår kanon haha. 
 
Men idag är jag trött som satan, ville inte gå upp i morse. Men eftersom jag jobbar i morgonbitti igen så måste jag vara trött när jag lägger mej inatt så kan inte sova bort hela dagen. 

Kommentera här: