Vardagsmakt är lite småsegt

läste ut Joakim Lundells böcker för ett tag sen och har sedan dess försökt mig på Vardagsmakt av Elaine Eksvärd. Den är lite seg alltså. Men jag tror det är för att den inte passar mig i mitt liv just nu. Jag är "bara" en hotellreceptionist och jag umgås inte med mycket folk och träffar inte mycket mer folk än de jag har som gäster på hotellet. Så den är lite seg att läsa för tillfället. 
 
Jag tror det kan bero på att jag är i semestermode också och vill läsa spännande deckare och kriminalare istället för "fakta" böcker typ. Jag har en bok från Chrisitna Olsson som jag längtar efter för hon är så fruktansvärt grym författare och jag vill aldrig sluta läsa hennes böcker när jag väl börjat på en. Så egentligen vill jag ju bara bli klar med denna boken så jag snabbt kan få börja läsa en spännande bladvändare!!! 
 
Vet inte om jag skrivit så mycket om vad jag gillar för böcker? 
De som känner mig vet att jag är en liten tant som kan sitta och drömma om att ha ett eget läsrum/bibliotek när jag bor i hus och ha en vattenkokare och alla mina tesorter där inne och bara läsa och mysa. Att få dricka te och läsa en ruggig dag är livet för mig. Eller att ligga i en solstol och läsa. 
 
Böcker som intresserar mig eller lockar mig är framförallt deckare och kriminalare som jag skrev innan. Men det som jag faktiskt läsat mycket av detta året är sanna historier. Varje år köper jag 3 böcker från jultidningarna. Det är en av dom som har 3 pocket för typ 170:- eller något sånt. Alla dessa är sanna historier och jag har fått många bra! Än så länge *peppa peppa* har jag inte fått dubbla böcker men just nu undviker jag att köpa sånna alls eftersom jag inte vet vad som kommer komma i jultidningarna. Det är också kul för mina kusiner som säljer att få lite pengar så därför köper jag dom så. Det är också böcker som jag kanske inte valt själv. 
Jag har nog alla böcker av jojo Moyes också men har bara läst den första. Jag vet inte riktigt vad man kallar dessa böcker, romaner? Jag gillade verkligen Livet efter dig och jag vill lsäa Sophies historia som jag tror är den andra boken men den känns så tjock haha. 
 
Den perfekta boken har under 300 sidor i sig, många kapitel som är kortare och varje kapitel slutar på ett sett som gör att jag MÅSTE läsa nästa också. 
Tyvärr är inte Elaines bok det, men det är inte för att det är fel på boken som jag inte gillar den, men jag behöver inte 10 stategier som ger mig makt just nu. För det är det enda denna bok handlar om. Jag är en humörsmänniska som handlar efter mitt humör och jag måste jobba bort det innan jag kan ta hjälp av stategier som tar mig framåt. Ett steg i taget. 

Kommentera här: