Mora? Örebro? Linköping?

Fick se en bild från en som är i Mora just nu och började tänka tillbaka på när jag var där som liten. Jag har blivit sugen på en roadtrip i sommar efter att min kollega berättade att dom ska bila runt i Norge. Jag är inte sugen på Norge alls men Sverige är jag riktigt sugen på! 
 
Jag ska till Stockholm med mamma om ca 2 veckor och sedan blir det Helsingborg med Linda samma vecka. Jag brukar ha en utlandsresa bokad till slutet av sommaren men inte i år så varför inte turista lite här då? :) blev lite sugen på att bila till Örebro för jag tror inte jag varit där. Sen kom jag på att Robins pappa har bott där och jag tror även det var där Robins farmor och farfar bodde under tiden Robin fanns eller vad man ska säga. Han finns ju ännu men inte dom. Funderar då på om man ska kolla med Robins familj om dom vill hänga på dit och även titta till gravarna. 
 
Det roliga var nu när jag skulle kolla hur långt det är till Mora från Alvesta så körde man typ förbi Örebro. Så nu funderar jag på om man ska ha Mora som slutstation som längst upp och sedan vända hem igen. Jag vill ju semester med bara Robin med så om de andra vänder hem efter Örebro kunde vi fortsätta till Mora kanske och sedan köra lite omväg och ta Linköping och gamla stan där på vägen hem. Vill så gärna besöka Cloetta fabriken igen, så mysigt område! 
 
Måste verkligen prata ihop mej med Robin men eftersom jag har jobbat som jag har gjort har vi knappt setts och jag har fått mens igen så han överlever nog veckan framåt nu om han inte är nära mej - jag är inte rolig under denna tiden. Har jag humörsvängningar i vanliga fall är detta värre. Men ändå är jag tydligen bättre sen jag slutade med mina p-piller säger han så jag antar att han överlever mina utbrott ;) Men som sagt måste vi prata ihop oss så man kan börja planera lite och kolla lite boende. Jag vill stanna 1 natt minst på varje ställe och det kanske finns andra saker längs vägen som vi vill kika på också. Hoppas det i alla falll. Älskar Sverige när vi har så här fint väder, det blir så mycket finare överallt.

Kommentera här: