Varberg Stadshotell & Asia Spa

Jag var ju som sagt på SPA med 23 kollegor 14-15/1  och hade det almänt bra! Tänkte berätta lite om vår tid där och lite annat mysigt om stället.
 
Vi träffades alla på jobbet vid 9.15 för att sedan komma iväg vid 9.30. Jag hängde även på och hämtade ne av alla minibussarna vi lånade - första gången ever jag kört minibuss! Ganska exakt 9.35 kom vi iväg vilket var extremt bra planerat för att vara så många. Min chef hade fixat ett roligt musikquiz som var väldigt svårt och extremt smart! Tänker absolut ta efter vi annat tillfälle :) Det var nämligen en lista med kända låtar fast de sjöng på finska typ och inte exakt som orginalet. Haha som vi skrattade när vi hörde dom! Min bil fick 21 av 23 poäng! 
 
När vi kom fram så började vi med en brunch och jag åt voffla och en macka med rostbiff och lite annat gott. Alla hade inte fått sina rum då, vi var ju framme ca 12. Vi ställde in våra väskor i ett av rummen och bytte även om till träningskläder för det var dags för Yoga också! Sen var alla rummen klara och vi bytte om till badkläder och gick ner till SPAt. 
Ungefär såhär såg vårt rum ut :) Butique hette den kategorin.
 
Det var så väldigt stort alltså! Det fanns en nedre våning med olika rum - mörkerrum, tyst rum och ljusterapi mm. Sedan fanns det en våning med pooler - varma källor och en stor pool med olika "funktioner" så som jacuzzi, ett par virvelvindar och andra saker. Det fanns även ett rum med saltbastu, ångbastu, vanlig bastu, en svalare bastu och ett isbad - jag badade isbad 3 gånger!!!! Sedan om man gick via ett vilorum där så fanns det även en annan våning med hänggungor. Min favorit var definitivt badet varma källor, hänggungan (ska köpa en och slappa i i sommar med en bok) och ångbastun. 
 
 
Alla hade fått välja varsin 25minuters behandling och jag valde en som hette Abhyanga Oljemassage. Måste säga att jag såg fram emot den och blev väldigt besviken.. Visst var det avkopplande men hon tog inte i någonstans. Så det var lite synd faktiskt. Efter det vilade vi i vattensängar! Vi var 4 som fick behandling samtidigt. Efter det gick vi upp på rummet och fixade oss inför middagen som vi skulle äta vid 20.00. Vi träffades 19.30 för en fördrink. 
 
Middagen var väldigt god! Det lät inte så gott på menyn men jag blev glatt överrsakad! Dom har bytt menyn från och med 17/1 så tyvärr vet jag inte riktigt vad de heter. Men förrätt var en svamprisotto, huvudrätt kyckling med blomkålspurre och dessert choklad med vaniljglass - allt var väldigt gott! 
Jag somnade vid midnatt ungefär efter en promenad med chefen och husfrun. Vi gick förbi en lekpark och hade världens skrattanfall för för det såg så kul ut när de gungade haha! 
 
Dagen efter började vi med frukost vid 8.30 ungefär och dom hade en megagod fralla som smakade typ som pizza om ni vet hur jag menar? Tog även omelett - så gott! Måste börja göra det hemma... Sen packade vi ihop oss och checkade ut och hängde i SPAt till ca 11.30 innan vi gick upp och duschade och gjorde oss klara. Vi år lunch innan vi åkte tillbaka mot Växjö också. Det var antingen kålpuddning eller falafel - jag tog falafel och upptäckte att bullgur var supergott till så det måste jag köpa! 
 
Vid ca 15.30 var vi hemma och jag körde hem och fixade mat innan jag däckade! En riktigt bra resa och jag vill definitivt dit igen. Antingen med mamma kanske eller med Robin :) Väldigt mysigt för par faktiskt. 

Kommentera här: