Godmorgon!

Har inte skrivit så mycket kanske men jag var på SPA söndag-måndag och sen var man rätt trött efter det. Delvis var det förbud på SPA avdelningen men också för att vi var där för att koppla av. Kommer ett inlägg om detta i mon tänkte jag! :) 

Igår färgade jag håret och klippte mig också och sen var det kväll i princip! Väldigt trött och seg känns det som men kanske blir bättre när det blir lite ljusare ute. tyvärr har det varit snö istället..

Tänkte börja morgonen med en lista som jag snodde från Elsa Billgrens blogg! Den blir som lite tips om någon har svårt att hitta något att se eller läsa til exempel :) 

Senaste filmen jag blev pepp på:
Jag har inte en film jag blivit pepp på som jag har sett på ett bra tag - troligen filmen om Stephen Hawkins för 1 år sen kanske? MEN! En film jag är peppe på att se är Pitch Perfect 3! Ska planera in en dejt med syrran och se den. Minns inte när jag var på bio senast men tror det var när 50 Shades hade premiär, första filmen alltså. Det är dags att gå nu igen! 

 

 

 

Senaste boken jag läste:
Den jag läste ut senast var En tillräckligt vacker dag för att dö - Jeanette Lindblad. En bok som jag för övrigt blev extremt arg av. Ska skriva en liten recension om den i ett annat inlägg. Däremot läser jag en bok just nu Mamma sa att jag var sjuk - Julie Gregory. Har sug på sanna historier just nu och är inne på 3e i rad just nu, vet inte vad nästa blir men dom är så bra och så hemska på samma gång.

 
 
 

Senaste serien jag sträcksåg:
That´s 70 show tror jag. Har kollat på Ranch med Robin nu ett tag men han har kollat på många avsnitt utan mig också så inte sett alla, tyvärr. Det är en bra och rolig serie och jag kan tillägga att alla huvudpersoner från 70 show förutom Jackie, Donna pch Eric är med. Extremt många skådisar som man känner igen från andra serier vilket också gör det lite roligt. 

 

 
 

Senaste låten jag lyssnade på repeat:
Perfect - Ed Sheeran. Hans senaste album (tror jag det är?) är så bra!! Denna låten har jag bestämt att det ska bli min brudvals-låt. Robin bara suckar åt mej haha. Men den är så fin och känslosam liksom. Kolla in videon. Happier också - två favoriet! 

 

Senaste föreställningen jag var på:
Johan Glans i höstas tror jag det var. Eller räknas Wallmans on tour när vi var i Ronneby på julbord? Johan Glans var nog det roligaste jag sett faktiskt. Bäst av alla 3 han har i sin "serie" World tour of the... Första är Skåne, andra Skandinavien och nu är det the World! 10/10 poäng! Ronneby har jag skrivit om innan och det var också riktigt bra, dock en hel annat sak än Johan Glans.

 

Senaste restaurangen jag besökte:
Om vi inte räknar restaurangen på hotellet när vi var iväg så var det Texas Longhorn med några kollegor i december. Jag äter inte ute så ofta för det kostar så mycket och vi har så dyr hyra så har inte mycket pengar kvar när räkningar är klara. Men som alla vet så älskar jag ju mat och Texas Longhorns Fajitas med kyckling var såååå god!! En kollega tog med halloumi och hon var också meganöjd. Kostade 240 ungefär men så gott!!! 

 

 

Kommentera här: