Favoritlåtar

Tänkte på mina favoritlåtar när jag körde till jobbet igår. Jag har några som jag gillat ett litet tag nu och några som är precis nya och som jag faktiskt inte alls gillade i början! 
 
Vi börjar med en artist jag hade hoppats på att se i sommar men tyvärr anser jag att 900:- för en biljett är alldeles för dyrt. Artisenten? Ed Sheeran såklart. Jag har 3 låtar just nu som jag spelar mycket
Perfect, 
Happier,
Galway Girl
 
Perfect har jag bestämt att jag ska ha på mitt bröllop. Robin gillar väl inte ideen direkt men han har inget att säga till om ;) 
Happier hade jag inte hört innan förrän en kollega sa att den är mega fin och videon är ännu bättre. Detta är en typisk gråt-låt. Väldigt fin är den och jag älskar den. 
Galway girl gillar jag för den är helt annorlunda de andra. Kan man kalla det att det är lite mer rap i denna? 
 
 
Sen finns det en låt som jag hört några gånger på radion men inte reflekterat över direkt, men när jag åkte taxi i Göteborg för ett par veckor sen så hörde jag den igen och kunde faktiskt se vad den hette! Tyvärr kan jag inte det i min bil vilket gör att jag sedan glömmer söka på texten. Men låter är:
Rich love med OneRepublic och Seeb. 
Det är framförallt verserna jag gillar med denna. Också en ganska lugn låt (vilket verkar vara min nya musiksmak för tillfället) och jag vill lära mig texten så jag kan sjunga med i hela låten. Väljer oftast musik där jag kan hela texten och kan sjunga när jag är hemma själv eller kör bil. 
 
 
En person jag inte alls gillade först är Chris Kläfford. Han vann Idol förra året tror jag det måste bli nu va? Och jag kollade inte på det men hörde honom rätt mycket på radion - som vanligt. Och en låt som spelas myckt med honom är Imagine. Gillar inte den låten sen innan så när den spelades på radion så suckade jag mest. Men sedan en vecka eller två tillbaka har jag verkligen fastnat för hans version. Spelar den typ varje gång jag kör bil nu och sjunger självklart med och snart har jag väl lärt mej hela texten skulle jag tro. Sånt fastnar rätt snabbt i mitt huvud, fler som är sånna? 
 
 
 
Dessa är de låtar som jag gillar lite extra mycket just nu! jag lyssnar ofta extremt mycket på en eller några låtar och sen tröttnar jag och lyssnar inte på musik på länge tills jag hittat några nya jag gillar och lagt till i min spellista. Jag raderar inga låtar utan bara lägger till för jag är en periodare med dom och ibland vill jag lyssna på en gammal jag haft. 

Kommentera här: