3e advent redan

Tiden går både extremt sakta och väldigt snabbt. Det är redan 3e advent, om en vecka är det julafton Jag vet inte när jag skrev senast men det är länge sen. Pappa är inne på HIA igen, har legat där typ 1.5 vecka nu igen. I mon åker han till Lund och ska opereras senare i veckan. Min morbror ska också till Lund och opereras senare i veckan. Ingen kul jul so far...
 
Det händer så himla mycket just nu känns det som så jag vet inte vad jag själv vill längre eller vem jag är typ. Hinner inte känna efter. Det enda jag vet är att jag är så otroligt trött hela tiden nu. Försöker hitta orken till att träna när jag är ledig också men det har varit lite svårt med det. Idag ska jag träna med K efter jobbet bestämde vi igår, för att jag ska göra något. 
 
Efter alla hjärtproblem den här hösten så försöker jag tänka på min kropp och vad den behöver och vad som är bra för mej. Försöker träna 3-4 gånger i veckan och undvika onttigheter. Har läst ut en bok i alla fall - Sophies Historia, kommer recension om den längre fram tänker jag. 
 
Funderar på att åka iväg lite själv på typ SPA eller något. Bara få vara ensam lite och koppla av och bara göra det som jag känner för just där och då. Eller typ ta in på jobbet några dagar. Då är jag nära hemma och nära min familj men kan ligga inlåst på rummet under täcket och vila och tänka typ.
 
Jag är orolig för julen. Vad kommer hända? Jag hoppas att pappa är hemma till dess men jag tror inte han kommer vara det. Han kanske inte är kvar i Lund över helgen men han kommer kanske ligga i Växjö då istället. Ibland känner jag att jag inte vill fira jul utan bara spendera dagen som vilken måndag som helst. Allt känns värre för det är jul, då familjerna ska vara samlade, inte utspridda på sjukhus... 
 
En rolig sak är i alla fall att jag har fått mina nya glasögon nu. Jätteovant att ha dom på sig och så länge jag sitter vid datorn kan jag inte ha dom på mej, får huvudvärk direkt. Eller beror det på allt annat? Har tagit ett par Ipren och hoppas det ska släppa. Jag har ca 7 timmar kvar av mitt arbetspass så det är bara att bita ihop. Annars är dom bra att ha på sig, jag ser till exempel nummerplåten på bilen framför och det har jag inte gjort innan! 
 
Nu ska jag dricka lite te och energidricka (den som ger huvudvärk?) och samla energi.

Kommentera här: