Stockholm med mamma

Här kommer inlägget jag inte fick upp för en vecka sen typ. Jag hade kopierat allting men verkade få hjärnsläpp eller vad de var. Men alting fanns fortfarande kopierat så kunde bara klistra in det. Så här kommer det äntligen! 
 
 
Hallå!!
Har inte skriit på hur länge som helst nu men har inte varit hemma och inte haft lust att skriva från mobilen. Bara velat njuta av min semester helt enkelt :) 
 
Jag har haft 1 vecka semester nu och invigde den med 2 nätter i Stockholm med mamma. Vi bodde på Clarion Hotel Amaranten på Kungsholmen.
 
 
Var ett okej hotell men inget speciellt direkt. God frukost men lite virrigt att hitta sakerna. Vi började första dagen med att shoppa allt vi ville för att slippa gå i affärer varje dag. Vad jag köpte kommer längre ner! 
 
Vi gick runt för att leta efter lunchställe och gick in i någon typ av saluhall på Hötorget, kan det hetat Hötorgshallen?? Ingen aning men där inne hittade vi lunch:
 
Vi tog varsin Club Sandwich på picadelli och den var så god och så annorlunda! Kolla bara så fin den är! 
 
 
Vi tog även en tur ner till hamnen och insåg att vi ska kolla efter en tur till skärgården dagen efter och se ifall vi kan bada någonstans. 
 
Vi satte oss på en uteservering och tog varsin dricka för att vila fötterna och njuta av värmen och ledigheten och att vi kunde dricka alkohol utan att tänka att vi måste köra någonstans. Vad stället hette vet jag inte men det låg mitt emot Cafe Opera. Vi shoppade ett tag och sen tog vi oss til hotellet för att lämna av alla saker och se ifall vi kunde äta något gott. Typ inget i närheten hade öppet och hade det öppet så var det mega dyrt typ. Så vi gick faktiskt och köpa indiskt - Chicken tikka masala och naanbröd och tog med till rummet och åt direkt ur lådan haha. Vi tyckte inte det var någon mening att köpa varsin så vi köpte en och delade på och det var endå massa över. 
 
Det var måndagen och nu kommer tisdagen!! 
Vi började med frukpst såklart
 
 
Äggröran var INTE god. Det kan omöjligt vara gjort av ägg, måste varit en pulveräggröra typ för den smakade inte ens ägg. Jag fotade inte frukosten på onsdagen men jag tog i princip samma (det andra kan man föreställa sig) förutom att jag inte tog äggröra eller korv. Jag la salamin på mackan med samma pålägg som på bilden + at man kunde göra egna våfflor så det gjorde jag med :) mumma! 
 
Sen smörjde vi in oss och packade ihop lite badkläder och gick ner till hamnen och hoppade på en båt som tog 1.5 timme ut till Vaxholm. Vi stannade ett par timmar för att bada och köpa glass. Riktigt kallt vatten men det var skönt för vi svalkade oss verkligen. Bilden på ett hus är ett hus jag gärna vill ha ;)
 
På väg hem sen gick vi in i ett par affärer för jag ville ha lite mer lösa shorts och en jeanskjol men det fanns inget som passade. Vi gick tillbaka till hotellet och slappade och funderade på var vi ville äta. Vi  ville äta på lite finare ställe eller så den kvällen så mamma hittade ett som hette Rolf de Mare eller något sånt. 20.30 var vi bokade och det var så fruktansvärt otrevligt personal. Stockholm har ingen trevlig personal någonstans där jag var alltså. Så pinsamt illa. Men maten var väldigt god i alla fall så det är ju bra.
 
Vi började med Cava. Jag tog Bellini och mamma något som hette något med Royal. Vi var båda nöjda! Till det tog vi varsin förrätt och jag tog oliver och mamma rotfruktschips med någon dipp till. Vi åt lite från båda.
 
Till huvudrätt beställde jag in Fläskfille med pommes och bearnaise och mamma tog lax med grönsaker. Funderade på att ta samma som mamma först men var sugen på kött också och jag var så nöjd med deras bea alltså!
 
Vi var båda väldigt nöjda och vi gick hem efter det. Vi somnade nog båda ganska snabbt. Denna dag hade jag dessutom valt att ha full sminkning hela dagen och det höll ovanligt bra måste jag säga. Bad och svett och många timmar utan större problem, imponerad! 
 
På onsdag skulle vi hem så vi gick till gamla stan och gick rutn där till vi skulle äta lunch och då gick vi till ett ställe som hade sallad. Det var typ det enda vi var sugna på så valde bara det närmsta typ. Finns väldigt mycket italienskt tyckte jag.. Det var okej gott.
 
 
Vi gick på slottet efter det men lägger inte upp kort från det. Efter det gick vi till stationen och hämtade våra väskor och köpte med oss mat att ha på tåget hem. Tåget var en timme för senat och vi fick äta det på stationen istället haha. Smidigt i för sej för då slapp vi krångla med det. Jag köpte även oliver som vi åt på tåget. Robin hämtade oss på stationen i Alvesta sen och jag somnade gott i värmen haha
 
 Här kommer shoppingen! 
 
3 produkter från Clinique. En ögonkräm som jag haft innan och älskat. Allting kostade typ 250:- minst så det är dyra saker tycker jag. Andra saken är en ny grej jag ville prova. Den skulle göra något med pormaskar och jag har testat den ett par gånger och jag bli så len av den! Antar att den fungerar eftersm jag inte känner några pormaskar. Den ska endast användas i panna, kring näsa och mun. Den sista är deras futkräm. Köpte en för Kreta förra året och den är inte slut ännu så den håller länge! Älskar den, 
Lite saker från Rituals som jag inte skulle ha haha. Hade en del saker som stod på listan så att säga men Rituals var inte med. Men köpte en handtvål + handlotion (de i pump) för att ha lite finare på toan. Sen köpte jag en body cream för typ 4e gången? Gillar den mycte och den luktar så gott!! 
Udda choklad som jag och mamma skulle prova. Var inte så goda... Köpta på NK.
Ett läppsift frpn NYX som var på rea haha.
Sakerna ligger som på bilden ovanför fast utan kartng då. Det är en highligter från Becca som var på rea. Testade den och den var väl okej. Har inte haft den så mycket så måste testa igen för att se vad jag tycker om den. I mitten är en ögonbryns-gel kan man säga. Det är fiber i som gör att ögonbrynen ser fylligare ut, från Benefit. Har redan 1 hemma som jag älskar men den börja ta slut så köpte påfyllning! 3e paketet innehöll en primer. Har läst mycket om den och hört mycket om den så ville prova. Jag tog en mini version ifall den inte var bra för min hy. Den heter Hangover primer och är från Too Faced. 
 
Men vet ni - jag tror den ör grym!! Jag hade ju full sminkning den dagen vi badade och allting och jag svettades som en gris och hade på mig smink länge. Den höll allting på plats alltså! Den hade börjat släppa vid näsan där jga haft solglasögon men det gör det alltid. Jag måste prova mer men kanske jag hittat en favorit!
Och sist har vi ett tränignslinne från Nike 
 
 

Kommentera här: