Måndag och ny vecka

Jag har jobbat hela helgen och det har varit en hel del varje pass faktiskt så jag har haft att göra! I lördags firade vi även mormor efter jobbet så hängde där med släkten till 21-tiden. Igår åkte jag till Vislanda direkt efter för att byta däck på bilen, Robin fick assistera lite för :) Idag har jag knappt slappat heller. Åt frukost och sen tog jag mig ner till mamma och pappa för att posta en bok, pumpa de nya däcken och lite så. Åkte nyligen ner igen för att försöka få bort varningslampan om däcktrycket. Min sommardäck är mindre än vinterdäcken så den säger att jag har för dåligt tryck i dem men nu stämmer den igen! Så jag passade även på att åka förbi gymmet (igen) för att se ifall min skinnjacka var där, och det var den! Har letat efter den några dagar så tror jag glömde den där i tisdags när jag tränade. 
 
Jag har även lagt in betalning för bensin och sen blev jag återbetalningsskyldig till CSN för jag tjänade mer än jag hade anmält tydligen. Typiskt. Så där ryker ca 5 000 till dom för detta. Jag har tänkt färga håret men blir nog inget med det denna månaden heller. Kanske köper mej ett paket på ICA så får mamma hjälpa mej, har inte färgat på 3 månader. Trist men så är det ibland. Känner redan nu på mig att det kommer komma återbetalningskrav även nästa år för VT 2017 för då gick jag dessutom upp i tjänst. Men det är ett helt år kvar ;) 
 
Nu ska jag kolla lite på TV innan jag äter lunch. Vi köpte med oss thai mat från ett litet ställe mitt emot Willys i Alvesta. Han är väldigt duktig på att laga maten, trots att han står i ett gammalt gatukök. Han bryr sig om hur han lägger upp maten och allt sånt, rekommenderar honom verkligen :)
 

Kommentera här: