inspärrad - Teresa cooper

Jag har nu sett 9 avsnitt av 18 av serien the Good doctor. Jag gillar den fortfarande så ser fram emot onsdag när den går igen  :) Jag läste ut Elaines bok Snacka Snyggt också så jag har precis valt en ny att läsa. Det blev Inspärrad, som är en sann historia om en flicka som bodde hos väldigt många olika hem och personer innan hon kom till ett psyk-hem typ. Minns inte vad det stod på baksidan, har bara läst 2 kapitel än så länge. 


Jag har märkt att många av dom sanna böcker jag läser som handlar om vård eller föräldrar som gjort något mot sina barn "utspelar" sig på 60/70-talet typ. Eller det börjar på sen tiden. Det är så mycket som idag inte kunde gå till på det sättet - hoppas jag. Det är nog många barn som lever under hemska förhållanden som vi inte vet om eller som inte får den hjälp de behöver. 

Som sagt har jag bara läst 2 kapitel men jag hoppas boken är bra och det är intressant att få en inblick i hur det var att vara fosterbarn för 40-50 år sedan ungefär. Är boken riktigt bra kommer det en recension redan nästa vecka skulle jag tro haha. Det är 300 sidor i den så gör jag inget annat kan den läsas ut på ca 3 dagar så vi få se hur snabbt det  går  :)


Kommentera här: