Svamp

För ett par dagar sen var jag och Robin ute och skulle leta svamp. Vi har varit ute några gånger innan men bara hittat blåbär - vilket i sej inte är helt fel för det är ju gott också. Men denna gången hittade vi inte ett enda bär, vilket jga har hört är rätt. Finns det blåbär finns det inte kantareller eftersom de inte växer i samma miljö eller vad man ska säga. Vi har tänkt att vi ska ut igen om en vecka ungefär eller nästa helg för att kolla efter mer och kanske kolla på andra ställen.
Som ni ser bakom korgen så står det en påse med texten "svamppåsen" på (syns inte på bilden men alla som köpt svamp känner igen den). Vi åkte förbi Willys på vägen hem och köpte lite mer så vi kunde få varsin macka i alla fall. Och jag kan säga att det blev riktigt got!! Nackdelen är att jag nu har hittat 6 myggbett (eller andra bett, ingen aning) och jag har fått 1 på hela sommaren annars så jag är lite irriterad. Det klia sönder.
 

Kommentera här: