Stockholm

Idag åkte jag till Stockholm med mamma! Fick det i examenspresent bland annat, tack! Vi kom vid 12 tiden och letade oss till hotellet så vi kunde lämna av väskorna så länge. Efter en koll på kartan och en toa paus så gick vi vidare! Jag har längtat till att komma hit och få gå in på sephora och köpa allt smink jag ville ha. Vet ni hur mycket jag hittade där? 1 sak. 1 LITEN SAK!!! Jag var så besviken för det var just därför jag ville hit. 


När hon i kassan frågade om jag hittade allt jag ville sa jag "nej ingenting faktiskt". Hon undrade vad jag letade efter och när jag sa ett par märken jag ville ha berättade hon att kicks säljer dom sakerna. Tydligen har sephora olika rättigheter i olika länder och Sverige har inte rättigheter att sälja bland annat Urban Decay som jag letade efter utan dom rättigheterna har kicks Sverige, inte sephora. Jag tackade och sa att hon räddat min dag! Hon verkade bli sur för det men det är inte mitt fel att jag inte ville ha just deras saker? 

Vi gick vidare och kollade lite. Vi va inne på Michael Kors och nu finns min lilla svarta väska som jag köpte förra året, i svart med silvrig kedja. Min är svart med guld. Tycker den med silver var så snygg men jag kan ju inte köpa en lika dan så vi gick ut istället.

Sen hamnade vi på kicks och jag har nu fått köpa allt jag ville ha nästan. Tror det var 1 eller 2 saker jag inte fick tag på men någon av dom kan jag beställa på annan hemsida. En sak jag vill ha är ett puder från Kat Von D men jag har ett från Lumene som jag gillar och tycker funkar bra så jag är nöjd med den också. 

Nedan kommer det jag har köpt idag då. Den lilla burken från NARS köpte jag på sephora och resten på kicks. Det längst upp är samples  (tror det stavas så) från båda affärerna. Parfymerna är från kicks och den andra, tror det är en foundation, är från sephora!

Kommentera här: