Kreta dag 6

Detta var egentligen våran sista dag på Kreta för vi åkte på söndagen redan vid 11 så vi hann inte mer än äta och packa typ då. Så vi ville hitta på något en sista gång! Mamma och Monika gick en runda men jag och Robin gick ner till frukosten istället för att senare ta bussen till Chania igen.  Vi fick låna med mammas selfie pinne som vi skulle testa innan:
Blev inte så bra bild om man säger så. Men vi packade med den i alla fall. Sedan gic kvi til bussen och åkte till Chania! Vi började faktiskt med att leta efter Sephora denna gången för det skulle ligga ganska nära stationen vi kom med bussen. Vi gick runt och letade rätt länge och hittade massa fina och mysiga områden under tiden. En gång hamnade vi mitt i en park med getter och ankor typ. När vi väl kom till Sephora sen var det typ det minsta stället jag varit på. Sephora i Göteborg är inte så stort men där finns lite mer, i Chania fanns det typ bara Sephoras egna märke, inte mycket annat tyvärr. Så vi gick vidare! 
 
Skulle fota en katt (bild 2) men hade kameran på fel håll så blev kort på oss! Mycket fina och seriösa! 
Katten jag skulle fota
Det är väldigt gamla områden och det är sånt jag gillar! Tycker det är så mysigt att gå runt på gatorna. Vi letade oss vidare till hamnen igen där vi var på onsdagen för att ta något att dricka. Det blev ingen dricka utan vi tog en fruktpaus på en bänk. Jag hade tagit med frukt efter frukosten sm vi kunde äta. 
Där satt vi en stund till jag höll på att dö av värmen och då testade vi att gå en annan väg än vi gått innan. Då kom vi in på jätte mysiga smågator och hittade en affär som vi stannade extremt länge i, vi ville ha allt! 
Jag köpte en mugg och magneter och sen köpte vi även en present till Robins mamma som fyller år i mon och Robin köpte några skyltar. Gillar retro skyltar och burkar så när man har hus kan det vara kul att ha en vägg med sånna saker eller något. En burk man har flingor i kostade 120:- och det tyckte jag var lite mycket så därför blev det ingen med hem. Tyvärr. Men förhoppningsvis finns det fler ställen med sånna saker! 
 
Jag hittade en katt också:
Åter igen var vi hemma på hotellet och åt lunch vid 14-tiden. Efter tde bytte vi om och la oss vid poolen vi med. Mamma och Monika hade varit på hotellet hela dagen nämligen.
Låg där och tog det lugnt och sen blev det upp på rummet och byta om till middagen. Efter maten gick jag och Robin ner till havet för att plocka lite sten till hans familj som dom kan ha i akvariet, blev en hel del. Det var inte så varmt heller för jag fick ha långbyxor och tjocktröja.
Vi gick sen till rummet och tog det lugnt. Skulle sitta på balkongen och ha det lite skönt men då bjöd grannarna (mamma och Monika) över oss till deras balkong så vi slängde bara över stolarna så satt vi där rätt länge. 
 
Fotade även shoppingen från dagarna:
 
Sista inlägget kommer senare eller en annan dag för nu måste jag hoppa in i duschen, är bjuden på lunch hos mamma! 

Kommentera här: