Kreta dag 5

Det blev en dag i poolen igen. Det var röd flagga vid havet så vi kunde inte bada där. Egentligen var det samma händelser som de andra dagarna, promenad - frukost - pool. Enda gången vi lämnade solstolen var när vi skulle äta, bada eller gå på toa, annars låg vi kvar där hela dagen. 
Vi hade bord bokat vid 20.10 i deras a la carte restaurang så fram till dess gjorde vi inget. Mamma och Monika gick upp tidigare än vad vi gjorde. Jag kände att vi skulle hinna bli klara ändå så ville vara ute och njuta av solen. Även om det inte var så varmt på kvällen så man ville bada var det ändå skönt att ligga i solstolen och läsa och ta det lugnt. Tror klockan var ca 18.30 när vi gick upp på rummet för att duscha och göra oss fina. När man hade All inclusive så fick man en kväll i veckan som man kunde äta i deras restaurang istället för buffén och vi valde fredag till det. 
Får ingen figur alls i den klänningen när vi står sådär men men. Det var första och enda gången under hela resan som jag hade smink på mej. 
Vi tog lite olika mat och jag fotade bara det som jag åt, men alla var väldigt nöjda ändå.
Min förrätt var en grönsaksrulad med getost. Den var lite sådär för jag hade velat ha mer getost eller någon sås till. Tror det var paprika och squash på någon tomatsalsa och basilika till.
Huvudrätten tog jag och Robin samma sak - mini beef burger tror jag det hette. Det var ritkigt gott med paprikan till! Även här saknade jag mer sås till men det var riktigt gott
Efterrätten var brownie med caramel. Vi fick in lite frukt sen också och det var riktigt gott med lite frukt till denna söta saken. 
Efter maten gick vi upp på taket för att ta med oss lite dricka till rummet. Mamma och Monika satt kvar på taket för att dricka där men jag kände verkligen för en mysig kväll på balkongen.
Robin fattade inte att vi skulle skåla. 
 
 

Kommentera här: