Kreta dag 3

Mamma och Monika hade sin utflykt bokad idag och skulle iväg redan halv 8! Jag och Robin fick då för oss att vi skulle testa gymmet! Så klockan ringde vid 7 och sen gick vi ner dit. Vi stannade kanske 30 min eller något för det räckte i den värmen.
 
Vi gick direkt till frukosten och sen upp på rummet för att fixa oss lite. Vi hade bestömt att vi skulle ta bussen till Chania. Det tog kanske 30-40 min med bussen dit och det var extremt segt att åka dit, värmen var hemsk. Sen gick vi runt där ett tag och kollade .Vi hade sett på kartan att det fanns ett gammalt område, en gammal hamn så vi gick dit. Eftersom det var så varmt orkade vi inte så mycket så vi tog oss ut på muren som ledde till en fyr. Vi gick inte hela vägen utan vände om för att hitta lite skugga. Jag lyckades bränna mig rätt bra första dagen på bröstkorgen så behövde ha lite mer täckande kläder = varmt! 
Här kommer lite bilder vi tog medan vi var där:
 
 
Vi var hemma lagom till lunch igen så vi var inte borta så länge. Jag ville kolla in Zara och Bershka innan vi pkte och helst Sephora med men Sephora hittade vi inte. De andra affärerna hade inget kul direkt. Så vi åkte hem som sagt. Vi bytte sedan om efter lunchen och jag doppade mej direkt för jag behövde svalka mej. Sen varvade vi sol, bad och jag läste också. Det var skönt att bara ta det lugnt. 
 
Mamma hade sagt att de skulle vara tillbaka vid 19-tiden så vi gick upp och duschade och fixade oss för att vara redo när dom kom hem. Vid 20- tiden var det middag igen och som vanligt fortsatte vi upp på taket efter det.

Kommentera här: