Kreta dag 1

Vi landade på Chania flygplats ca 1 på natten har jag för mej och det var nog den värsta flygresan jag varit med om. Värre människor på ett ställe finns nog inte, ville strypa dom allihopa för dom skulle hålla käft och sitta still. Var så fruktansvärt arg på det sällskapet alltså. Tack och lov bodde vi inte på samma ställe i alla fall. 
 
Men när vi väl kom till hotellet så satt vi uppe en liten stund i alla fall och kollade in våra rum och slappade lite. Klockan var ca 3.45 när vi skulle sova sen. Jag fotade vårt rum när vi kom för det var såklart helt orört.
 
Trots det var vi alla rätt pigga dagen efter. Vi hade bestämt att bara ligga på hotellet och ta det lugnt eftersom vi kom så sent på natten. Så vi gick ner till frukost efter 9-tiden och sen låg vi i solstolen i princip resten av dagen. 
Detta var min frukost första dagen och resten av dagarna åt jag den mörka frallan som syns på bilden och till det hade jag salami, tomat och gurka. Någon dag tog jag lite ägg och bacon också men annars var detta min frukost hela veckan!
 
Som sagt var vi vid poolen hela dagen nästan. 
Detta var min plats. Man fick låna handdukar av hotellet så det gjorde vi såklart. Hotellet hette förresten Solimar Aquamarine och det var ett 4+ stjärnigt hotell med all inclusive och ligger i Gerani på Kreta. 
 
Vi solade och drack cola, vatten eller öl lite hela tiden. Det fanns en maskin så vi kunde hämta när vi ville, smidigt! Ungefär varje dag vid 14-tiden så åt vi lunch. Det var lite olika på buffén varje dag och jag kan säga att första dagen var sämst. Fisken som är täckt i sås var full av ben, kändes som jag fick en hel ryggrad typ för det var en stor klump med ben. Så äckligt!! Men tzatziki åt jag varje dag och i princip alltid 2 gånger om dagen, middagen med! 
Plockade med lite frukt ut i solen för det kändes som det kunde vara gott. Dock åt vi knappt något av det.
Robins drinkar för veckan var rom & cola eller gin & tonic och här har han en rom & cola och jag ett glas vanligt cola. Det är inte coca cola utan blizz eller något var märket men den var riktigt god! Här är även första boken jag läste för veckan. Hade påbörjat den hemma för länge sen men fastnade inte för den men här läste jag ut den. Äcklig bok om ett barn som blir våldtagen av sin pappa från att hon var 7 år ungefär. Dessutom är det hon som får skulden för allting och får skylla sig själv eftersom hon höll tyst om det i 7-8 år tror jag. Det kom ut när hon blev gravid och jag minns inte hur gammal hon var då. Men helt sjukt hur samhället var förr! Det är en sann historia från 50-talet, efter andra världskriget. 
 
Solplats med utsikt över poolen. Det fanns en barnpool också men den ligger längre bort. Man kan se parasollen i vänstra kanten. 
När vi hade legat vid poolen ett tag bestämde jag och Robin oss för att kolla in området lite. Vi gick ner till havet och kollade och även förbi Mini Market som dom hade där. Vi köpte lite chips och dricka att ha på rummet.
Vägen ner till havet
Utsikten från vårat rum
Vi gick upp tidigt idag eftersom det skulle vara välkomstmöte med TUI vid 18.45. Det var uppe på takbaren så vi tog oss en drink under tiden. Min drink för veckan var Tequila Sunrise! Här är utsikten från takbaren.
Takbaren var väldigt mysig faktiskt och varje kväll var det öppet. Poolbaren stängde vid 18.00 och därefter tog takbaren över. Mamma och Monika bokade en utflykt medan vi satt där och sen var klockan 20 och det var dags för middag igen! 
Jag skulle fotobomba en bild mamma tog men misslyckades och då ville hon ta kort på oss istället.
Visst blev dom bra? not. Men men. Jag tycker inte det är så kul att vara med på kort när jag är tvungen eller när det inte är så många med på bilden. Jag tog även lite bilder själv.
På bilden här under ser man något som ser ut som 2 tält. Där inne är det faktiskt massage! Lite roligt att dom har det utomhus. 
 Medan vi satt på middagen så blev det mörkt ute och halva restaurangen ville ut och fota den fina solnedgången. Tyvärr tar inte min mobil upp ljuset på rätt sätt så färgerna stämmer inte riktigt, var mycket finare och mörkare nyans i verkligheten.
 
 
 
 

Kommentera här: