Kalender

Jag har skrivit detta förr men jag lever för mina kalendrar. Använder 2 stycken men har börjat använda mig av en 3:e nu också. Jag har en liten i väskan som kallas för skolårskalender tror jag, det är 1 vecka per uppslag och den går mallan juni 2017-juli 2018 ungefär. Super tycker jag nu när det börjar bli dags att planera vad som händer i början av nästa år tex. Har en kick-off samt ett stort event som sker i januari så det var skönt att kunna skriva upp det i kalendern, även blodgivningen har jag 19 januari så det är bra att kunna skriva upp och veta vad som sker, det är knappt 2 månader kvar av detta år! 
 
Sedan har jag en stor dagbokskalender som ligger hemma på bänken. I den skriver jag inget hemligt eller vad man ska säga för den ligger öppen så alla kan se den. Det började med att jag skaffade den i gymnasiet för att kunna skriva ner vad jag skulle göra på mitt gymnasiearbete och när det skulle göras och vad som var gjort. Då var denna perfekt för en sida är som ett A5 tror jag och det är ett datum per sida. Den har följt med sen dess. Den har mest varit till för att dom hemma skulle kunna in och se vilka tider jag jobbade och lite så. I dagsläget är det för att Robin ska kunna veta mina tider. Det är ju så blandat. 
 
Men nu har jag även lagt in allting i min mobil då jag inte alltid kommer ihåg den lilla kalendern. Jag är nog sist med att använda den men jag gillar att skriva upp det i en bok istället. men känner att denna kanske kan hjälpa lite i alla fall. Bra när man är på språng och inte kan kolla på annat sätt. Så nu försöker jag lägga in allt nytt i den så fort som möjligt. Exempelvis min tandläkartid som jag missade igår, var enkelt att boka en ny tid så skrev in den så jag vet att jag inte kan planera in annat. Vi få se hur länge jag lyckas hålla den aktiv och uppdaterad! 
 
Så här fullbokat är november! 
Det röda tror jag är allmänt vad som händer i Sverige. Typ Lucia och sånt kommer nog också vara rött tror jag. 
Det gröna misstänker jag är länkat från min mail (min jobbmail) och det blå har jag skrivit själv. Det är när jag ska träna, jobba eller andra tider som jag behöver veta. 

Kommentera här: