Examen 2017 Del 3

Inlägg om examen kommer komma upp i 3 olika delar. Del 1 handlar om lördagen innan examen då vi firade med klassen på Grace/Lagerlunden med mat, danso ch drinkbord.
Del 2 är när Linda och lillan var över hos mej och vi skulle baka chessecake och andra förberedelser. 
Del 3 är själva examen.
 
Nu är vi framme vid själva examensdagen! Klockan ringde vid 9 och jag fixade iordning det sista inför dagen och gjorde mej i ordning också.
 
Robin och jag var bjuda på lunch hos mamma och pappa innan dess (han kom direkt från jobbet) och det var skönt att slippa laga något själv. Mamma hämtade oss och körde in mej till kyrkan och letade sen efter parkering till bilen. Vi började med gruppfoto utanför kyrkan vid en slgs fontän eller något. Tror bilderna blev riktigt bra där! Vi hade fotograf med oss hela tiden som fotade. Jag har snott en bild från en klasskompis och den kommer här:
När jag fått bilderna kommer jag lägga upp dom! Efter detta fick vi ställa upp i ett rum inne i kyrkan för gästerna inte skulle se oss innan det var dags. Linda fotade lite under tiden men av någon anledning får jag itne fram dom, tror hon skickat dom? Det började spelas en melodi och vi gick fram och satte oss längst fram i bänkarna. 
 
Det hölls lite tal och sjöngs ett par låtar och någon psalm också. Vi hade en tjej som heter Vendela (hon gjorde Växjö-pride låt 2017) som sjöng Goliath och Hädanefter. Hennes röst är otrolig och bara därför blev jag helt lipig typ. Sjuk duktigt är hon, tror att blev påverkade av hennes sång. När detta var gjort fick vi ställa upp på "scenen" och bli uppropade för att få blomma och diplom. Eftersom jag heter Petersson är jag som vanligt bland de sista! Hade en bild på diplomet men hittar inte den bilden heller. Hoppas det blev någon bra bild på det också för det är kul minne! Sen fick alla som ville (efter fotografen) ta kort på alllihopa innan vi skulle sitta i bänken igen och diakonen skulle prata klart och de som hjälpt + lärare skulle få blommor. Sen var det tack och hej och vi åkte hem! Eller först åkte vid till City Gross för att hämta smörgåstårtan som jag beställde. 
 
När vi kom hem fick jag både blommor och presenter och det var superkul. Tack alla! Det som var bäst var ändå denna lilla sak:
Ellie kom och gav mej den själv också och det gjorde det så mycket bättre! Min lilla älskling!! <3 Fick även en teckning som hon ritat men har inte fotat den faktiskt, dumt av mej... Vi åt i alla fall smörgåstårta och sendan fika med chessecake och andra kakor som vi köpte. Efter det var det paketöppning och sedan droppade de flesta av och åkte hem. Det skulle itne vara i kyrkan förrän 15 och vi var inte i alvesta förrän typ 17 och åt vid 18 tiden typ, fikat blev vid 20 tiden. Det var rätt sent allting kan man säga. Men jag var riktigt nöjd med dagen! Jag har inte fotat det jag fick mer än blommorna för jag tycker det var så fint när alla stod uppradade sådär. Kan även meddela at några av dom fortfarande lever! Har fått sätta om dom och göra lite egna buketter eftersom mycket var dött, men trodde allt skulle vara förstört efter 3 dagar typ. nu har det gått 11 dagar! 
Rosorna är från Robins bror + fru.
Här är lite blandat. Vi har Ellies lilla blomma, en bukett från mormor och den röda rosen är från kyrkan.
 
Denna bukett kommer från Robins föräldrar + en bror och hans flickvän.
 
Bukett från min familj! 
Bukett från Robins bror + flickvän och barn.
 
Samma bukett igen från min familj. 
Denna sista bilden är med filter och hamnade även på min Instagram! 

Kommentera här: