Sista passet

Sitter just nu på mitt sista pass för ett par dagar, är ledig ända till lördag nu! Så klockan 12 ringer klockan och då hoppas jag vara pigg och få lite gjort, om inte så sticker jag ner till pappa direkt. Ingen bebis har ju kommit ännu så dagarna flyter på som vanligt för alla. Alla väntar dock spänt på meddelandet från Linda att det är på gång och vi alla måste förbereda oss. Men den som är mest spänd på allt är nog syrran ändå, det är trots allt hon som bär på det lilla livet! 
 
Jag har packat min egen BB väska till förlossningen. Jag ska agera fotograf och tillföra socker i mängder! Har nämligen köpt 2 rör pringles (röd till Linda, grön till Jocke + att jag sno nog en del gröna med), en påse Malteser till Linda, en påse Polly till Jocke, Kinapuffar till mig själv + Linda. Vet inte om Jocke äter dom nämligen. Dessutom har jag packat med plastmuggar (och näsdukar, kommer lipa 100% så lika bra att ha det med) och köpt Pommac. Egentligen var Pommac det enda Linda hade önskat sig men tänkte att det kommer nog behövas lite annat smått och gott att fira med också! Dock har jag tabbat mej och hade väskan i solen i måndags när vi fikade hos min kollega så både Polly och Malteser har smält till en klump. Malteserna går faktsitk att dela på men Pollyn ser det värre ut för. Så nu är allt nödvändigt packat liksom. Kommer en uppdatering om vi fick slänga allt eller om det faktiskt åts upp, jag är lite nyfiken på det...
 
Aja, det var inte riktigt det jag skulle skriva om. Men det var rätt lugnt när jag skrev detta i natt (02.00 ungefär) så det flöt ut i lite andra tankar. Jag ska i alla fall njuta av ledigheten dessa dagar för efter lördag är jag ledig till onsdag! Detta betyder att jag inte kommer sova bort hela semestern sen om jag tar det lugnt nu med haha. Men jag har en sak (förutom bebis M) att se fram emot och det är att jag ska till ögonläkaren på måndag! Hoppas på att de äntligen kan hjälpa mig med mitt problem. Vi hörs! Vet inte när dock eftersom man aldrig vet när bebis kommer och jag kommer inte direkt uppdatera då.

Kommentera här: