Länge sen som vanligt

Har hittat på massa saker sedan jag skrev sist tror jag. I veckan har vi varit i Danmark, tackat av en kollega som slutar hos oss och även grillat med grannar! Vi åkte till Helsingör, där jag inte har varit förr, för att kolla in staden lite och ha det mysigt. Köpte med lite dricka hem faktiskt. Det är inte superbilligt där faktiskt (Tyskland är myyyycket billigare) men det är ändå billigare än i Sverige. Kommer bilder på det jag köpte, dock från google. Det jag framförallt köpte var sånt jag inte sett i Sverige och när jag kollade på Systembolaget så fanns ett par saker inte med alls. Så i princip köper man väl sånt som inte finns här. 
 
I tisdags tackade vi av en kollega som slutar och det gjorde vi först på Inlåst - escape rooms, vet inte om de heter båda namnen. Men det var riktigt kul och vi tog oss ut med några minuter kvar! Sedan gick vi till Pinchos där jag aldrig varit innan och jag måste säga att det var över förväntan! Har hört från några att det inte är något att ha egentligen men jag är glatt överraskad och kommer absolut att gå di igen. Jag beställde getost med rödbeta, vitlöksbröd och sötpotatispommes. Mums! 
 
Här kommer det jag köpte i Danmark:
 

Kommentera här: