Barnvakt

Idag blev jag och Robin barnvakter åt hans föräldrars hund eftersom dom skulle ha lite folk över och Moppe, hunden gillar inte människor typ. Han är en riktigt mes fakriskt. Så Robin tog med honom hem och v har precis varit ute på en promenad med honom och ska nu dippa lite chips och kolla Navy innan det är dags för sista rundan med Moppe. I mon funderar vi (mest jag) på att ta med honom ut på den långa rundan för att se vad han tycker om den. Det är långt att gå men han brukar på långa rundor med Robins mamma ibland så tror inte det är för långt för honom i alla fall.
 
Moppe är dock inte riktigt bekväm med att vara hos oss, han har sovit över en gång bara och inte hälsat på så mycket heller så han är lite orolig av sig. Vi håller oss i soffan och kolla film och han ligger bredvid och sover. Håller även på att beställa lite saker till Kreta eftersom vi inte kommer hinna med det i veckan och för att Robin är kräsen vad gäller skor och kläder så det är lättare att beställa det åp nätet. Så det pysslar vi med också. Det enda vi lyckats beställa hem än så länge är solskydd till ansiktet och jag köpte skavsårsplåster när vi var inne i stan innan. Det som återstår är badbyxor, kortbyxor och skor till Robin. Jag hade gärna velart prova att använda baddräkt för det har jag inte haft sen vi va små och tror att det kan vara rätt snyggt om man hittar rätt modell. Men den jag ville ha på H&M finns inte kvar. Letandet fortsätter! 
 

Kommentera här: