Ny idé

Jag var rätt hungrig en dag och satt och skrev ut en massa nya recept! Det blev en heeel del kan jag säga. En liknande varandra men ändå inte liksom. Jag testar gärna nya konstiga saker men vet inte om Robin gör det. Vi är ganska tråkiga i vår mat faktiskt, blir mycket samma mat varje vecka. Nu har jag dock fått en idé som jag tycker är bra, ska bara dra den för Robin också. Det är att under en hel vecka ska vi bara testa nya recept som vi inte ätit förr. Lättast hade ju varit att göra detta under semestern när man inte vill krångla med matlådor och sånt men det är så långt dit. 
 
Jag hittade en del vegetariska recept med för jag vill lära mej att äta lite mer sånt. Jag hoppas att Robin är med på tåget för det hade varit kul om vi kunde hitta någon/några favoriter så vi kan variera vår kost lite mer. Det är väldigt mycket potatis och pasta, typ till allt vi äter, och det vill jag ändra på lite. På bara 2 dagar har jag ätit pasta 3 gånger och det brukar kännas i magen. 
 
Letade även upp lite recept på tapas/småplock eftersom detta var så gott i fredags:
Jag tror dock att detta är sån typ av mat jag kanske få äta med mamma för hon gillar skinkor och sånt med som jag gör. Kanske inte lika mycket, jag vet faktiskt inte men kunde vara kul att göra lite eget, lite myskväll kanske? Linda får tyvärr inte äta ostar och skinkan måste varit fryst i 3 dygn tror jag det är så för hennes del måste detta planeras ett tag i förväg. Men om dom är på så röstar jag på en tjejkväll med god mat och dricka! :D
 

Kommentera här: