Min önskelista - just nu

Det finns några saker som jag önskar mig just nu - i sminkväg då. Allt detta kan köpas på Sephora så det kommer bli en tripp till Malmö när examen närmar sig för det är nämligen detta jag ska köpa till mig själv, men även önska mig så jag kommer skriva namn och lägga ut bild så alla vet jag vad menar :) Mamma har nämligen sagt att det är svårt att köpa smink när det är specifika sker jag vill ha! Nu kör vi:

Vi börjar med ett Setting Spray från Urban Decay. Jag följer ju några beautyvloggers på Youtube och har en favorit från Nya Zeeland. Denna ska tydligen vara jättebra så den ska inskaffas till utekvällar! 

 

Jag har ju redan köpt denna concealer en gång, när jag var i Göteborg med grannarna förra sommaren. Jag gillar den skarpt för den täcker mina blå ringar under ögongen. Dock kan jag bara använda den tillsammans med en specifik foundation för annars är den för mörk jämfört med min foundaiton och det är inte så vi vill ha det! Färgen heter Chantilly och är från NARS! 

Jag har även sett att den kommit u i creme i burk och den youtubern jag skrev om precis har provat den och gillat den! Vet inte vilken som är bäst dock.
 
 Jag vet inte riktigt vad man ska kalla denna produkt men typ primer? Den ska i alla fall "täcka" porerna. Jag har rätt stora vid näsan så har velat prova denna ett tag och se om den funkar på mig. POREfessional från Benefit.
 

En annan sak som youtubern använder och höjer till skyarna är Gimmie Brow från Benefit. Jag tror man kan kalladet för en gel för den ger både färg men är väl mest till för att hålla alla strå på plats (ögonbryn är den till för då).

 


Jag har fått något för highlighters och jag suktat efter länge är Mary-Loumanizer från The Balm. Den är inte speciellt dyrt men ändå har jag inte beställt den av någon anledning. 

 


Här kommer två andra highlighters fast det är paletter! Alla som gillar smink har hört talas om Anastasia Beverley Hills Glow Kit! Jag har velat ha en ett tag men eftersom de kostar 600:- på Kicks så har jag inte velat. Tycker det är rätt mycket, men jag är så sugen på ett par stycken nu! En heter Moonchild och det är den blå och den senaste är Nicole Guerriero (den rosa).

 
Eftersom jag är så blek tror jag Moonchild passar mig bäst men jag vet inte om den ens säljs längre. Jag kollade videos på bleka människor som provat den med Nicole och det ser rätt bra ut ändå! Men jag är extremt sugen på båda två så vi få se vilken det blir :)
 

Kommentera här: