#HappiChallenge

Jag får ofta frågan vad jag vill göra nu när skolan snart är slut. Det är faktiskt en rätt jobbig fråga för jag kommer inte göra något annat än det jag gör nu och det verar folk inte acceptera. Jag har ofta fått höra att "nu när du snart slutar skolan så kommer du ju inte jobba kvar på hotellet" eller "nu när du ska jobba med din utbildning så...". Jag älskar mitt jobb på hotellet! Jag har precis fått besked på att jag har fått 20% vikariat så jag jobbar nu 80% ett tag och sen få vi se hur det ser ut efter sommaren. 
 
Men jag kommer inte sluta här på länge. Mina kollegor är de bästa som finns och vi ställer upp för varandra och har så himla kul ihop. Just nu tillhör jag de som varit här längst vilket känns jätteroligt. Om ca 1 månad har jag varit anställd här i 4 år, räknar vi praktien är vi redan upp i 4 år. 
 
Jag har aldrig kännt att jag vill hoppa av skolan heller. Eller jo, när några kurser varit jobbiga, men jag har tagit mig igenom dem och klarat det utan större problem. Jag kan inte bara sluta mitt i saker. Jag ska gå klart skolan och ha en examen, det har varit mitt mål ett tag nu. Jag går klart för jag tycker att det är en fruktansvärt intressant utbildning och jag har lärt mig så otroligt mycket om både ungdoms- och missbruksvård men även om mig själv. Det var något som de berättade i början av utbildning också. Att alla inte kommer jobba med detta utan känner att de har gått utbildningen för att lära känna sig själva bättre. Jag tillhör dem! 
 
 

Kommentera här: