Fredag med jobbet

I fredags tog jag bussen till stan för att först ha möte med jobbet och sedan skulle vi ju äta middag i restuarangen. Restaurangen heter förresten LaCastellina och ligger i anslutning till hotellet. Mötet gick bra och det var intressant, efter det hade vi lite Workshop där iv diskuterade lite olika saker. Sen gjorde vi oss lite i ordning för att gå ner till middagen. Det var så otroligt gott och mysigt så jag vill göra om det igen, snart! Hade jag kunnat hade jag ätit ute varje dag typ. Till maten drack jag cider. Vi fick varsin välkomstdrink och den var supergod, någon lite söt/sur sak med hallon i.
 
Nu ska vi se ifall jag kan förklara alla saker (jag kollar deras meny när jag skriver, fusk jag vet). Till förätt fick vi blandat från menyn och vi kör från vänster först. 
1. Laxtartat som serverades med knäckebrödet bredvid. Tärnad rökt och färsk lax marinerad i limevinegrett och dill. Serveras med kökets majskbäckebröd. Denna förrätten gillade jag inte för jag kände ingen smak av laxen. 
2. Denna rätt tror jag inte finns på menyn men det är som toast skagen typ. Det var så gott så det är inte sant! 
Här ser ni den rosa fördrinken också! 
3. Förätt nummer 3 finns med på menyn och det är Prusciutto! Parmaskinka med La Castellinas semitorkade tomater, hyvlad färsk parmesan och grillat bröd. My lord så gott det var!! Kunde knappt sluta äta det. Jag gillar rökta skinkor och korvar och lite starkare också. På brickan finns det dock 3 olika sorter. Den första är i princip bara en salami typ, mild och jättegod. I mitten är parmaskinkan med lite parmesan på och till höger är en starkare slags salami som också är supergod. Brödet ligger i glaset, det smakade tyvärr inte så mycket så det var synd, hade hoppats på lite vitlöks bröd mer. Tomaterna var riktigt goda och jag åt en hel del haha. Det som jag inte ens smakade på brickan var karpis, den gröna högen som ligger vi jordgubbarna (som för övrigt smakade mycket jordgubbar!) för jagh gillar inte kapris i mat så vågade inte. En kollega trodde det var oliver så gissar på att det smakar liknande haha.
4. Min varmrätt var som vanligt en Cesarsallad! Bad om extra sås och det fick jag, så fruktansvärt gott alltså! Tyvärr hade jag ätit en klubba under mötet som hade frätt lite precis bakom tänderna i över raden så krutongerna gjorde lite ont att äta. Jag rekommenderar verkligen deras sallad, den är jättegod! De andra tog antingen en hamburgare med pancetta eller parma på och någon tog även torksrygg med grillad mangosallad, knaperstekt pancetta och brynt limesmöt, till det fick dom även bruten potatis med parmesan. Alla var nöjda och rekommenderar sina rätter! 
5. Efter salladen var jag så mätt att jag höll på att dö, kunde inte äta upp salladen ens. Men jag ville smaka efterrätten också så jag delade med en kollega! Denna rätt heter "frisk och söt" och det är Marängbakelse med citronsorbet, lättvispad grädde och hallonsås. Den var lite svår att äta eftersom den är som en gräddig isglass typ. Men gott var det! 
Efter maten gjorde vi oss helt klara för lite fest och drack lite gott och åt lite chips. Vi gick till Pinchos för jag ville verkligen prova en drink med blåa sura flaskor, Sodapop tror jag den hette. Jag blev så besviken! Jag bytte med chefen som hade köpt en med röda sura rämmar, den var bättre. Efter detta gick jag faktiskt till McDonalds och köpte med lite mat till mej och syrran som jobbade natten och vid halv 3 tror jag det var så sov jag rätt gott i sängen på jobbet. Jag åkte hem med Linda när hon slutade sen och somnade om till ca 11.20. Detta måste vi absolut göra om! 
 

Kommentera här: