Att jobba natt

Det är inte många som jag känner som kan tänka sig jobba natt. Linda är väl egentligen den enda som jobbar nattetid också. Efter lördagens natt var jag så extremt trött så det fanns inte. Jag hade skrivit en handlalapp ifall ajg ville/orkade handla innan jag åkte hem en morgon. Big no till det! Sååå trött. Och det är den tröttheten som är så skön efter nattpasset. Många undrar om det inte är jobbigt att åka till jobbet när alla ska sova. Nej, det är så mycket skönare att gå och lägga sej när större delen av befolkningen åker till jobbet. Det är en skön känsla. Lite jobbigt att köra hem trött bara men på med hög volym och sjung med i musiken så går det rätt bra.
 
Lördagnatten var så extremt lugn också så det gjorde mej jättetrött. Det är en stor, eller var, turnering i innebandy i helgen och det är massa lag som tagit upp de olika hotellen verkar det som och det är sånt folk som lägger sej tidigt. Så jag har i princip inte haft något annat att göra än det jag ska, vilket ha gått fort. En rolig/skön känsla är att jag bara jobbar helgnatt 1 gång till detta året. Skulle jobbat vid nyår men vi stänger över jul så därför är det endast en kvar!
 

Kommentera här: