Visa brösten

Okej, ska vi först och främst klargöra att jag är för jämställdhet innan vi gå vidare? Förlorar säkert läsare på detta och kommer säkert få hat, men nu är det min tur att komma med en åsikt!

Jag tycker det har gått för långt med kroppen i media. Jag fattar verkligen inte poängen med att man ska visa brösten för att visa att män och kvinnor har lika värde? Sitter det verkligen i kroppen/brösten, eller har jag inte fattat vad syftet är? Kvinnor visa bröst och håriga kroppsdelar för "män gör ju det och det händer inget" därör ska kvinnor med det men då blir det ett himla liv! Jag är så trött på alla kvinnor som gör sej själv till offer och bli sura när dom inte få som dom vill. Vill du ha jämstäldhet? Jobba då med det på riktigt, klä inte av dej. En kvinna som klär av sej bara för att visa att vi också få det, äcklar mej. Det är så barnsligt att säga att man gör det för någon annan får det. Är vi inte vuxna liksom? Jag tycker inte om när män går i bar överkropp heller. Jag vill inte se andras magar och bröst, håll det till dej själv. Och tjejer, till sommaren, snälla behåll rumpan i shortsen istället för hängandes under dom!

Nu säger jag inte att alla är sånna men typ 80% av allt jag läser nu för tiden handlar om precis detta, bröst. Det är mycket tjabb om bröst som ammar och bröst som man verkligen skyltar med och många videos på hur man reagerar på det. Här är folk helt snea och tycker det är äckligt att amma bland folk. Det har jag inte heller fattat. Tycker nog mer det är äckligt med andra saker, som att peta näsa bland folk och pilla tänderna när man äter. Har man en gång sett hur ett barn njuter av närheten till mamman under amningen så tror jag inte man säger något om det igen. Och som alla alltid säger om det: bebisen behöver mat! Det är enda gången jag vill se ett bröst ute i det fria, annars kan ni behålla dom i tröjan.

Kommentera här: