Torr-raka benen

När jag förklarade för Robin vad det var fattade han ingenting. Att torr-raka benen innebär att man rakar dom utan att ha blött benen eller haft någon som helst tvål eller raklödder. Man gör det lite snabbt innan man springer iväg alltså. Tror man fattar vad jag menar. Jag gjorde det i fredags innan mitt lunch-pass på gymmet. Passet var cykling och jag ville prova mina nya byxor jag hittade i Ullared i torsdag. Dom funkade bra för övrigt! Men alltså mina ben! Tog halva benen knappt, byxorna gick en bit under knäna så behövde ju inte ta allting. Asså det sved och kliade något fruktansvärt!! Jag vet ju att det blir så men ändå fick jag för mej att göra det, så trög! hela fredagen var extremt jobbig och jag har inte kunnat sluta klia på smalbenen alltså. Efter duschen så smörjde jag in mej ordentligt men det hjälpte inte, var extremt jobbigt i alla fall.
 
Så till alla dom som får för sej att raka benen lite snabbt för att se bra ut i kortbyxorna, gör det inte! Det är snyggare med lite hår (som kanske inte syns endå) än att gå runt helt röd prickig på benen. Jag jämförde det med en brasiliansk vaxning, jag vaxar mej hellre. Så illa var det...

Kommentera här: