Foundation

Har kollat på Kissies blogg och hon hade en video där hon sminkar sej och sånt där. Hon berättar om sin foundation som hon brukar använda, vilket är Dior och den kostar över 500:- sa hon. Det är rätt dyrt egentligen för lite smink och dom flesta skulle nog inte köpa den.
 
Senaste tiden har jag varit sugen på Marc Jacobs foundation. Den ska tydligen vara extremt täckande och super bra. Den finns på Sephora men det har vi inte här så kan inte köpa den och i Sverige så kan man inte handla online, skit dåligt! Den kostar runt 400:- tror jag. Vilket man tycker är dyrt. Sen tänker jag på den som jag köper från Exuviance. Den kostar 395.- typ. Det är rätt mycket egentligen. Jag trode aldrig jag skulle köpa en så dyr, men herregud vad min hy mår bättre med den än med dom billiga jag köpt innan!! Det är värt det tycker jag och jag behöver inte lägga så mycket pengar på att ta hand om min hy om mitt smink är bra liksom. Nu kör jag Neustrata och Exuviance på alla mina ansiktsprodukter så det är rätt dyrt ändå, men jag gillar dom märkena.
 
Vet inte varför jag skriver om detta för det är inget intressant egentligen. Men som sagt ha jag ögonen på Marc Jacobs, jag vill ha en heltäckande, min är light till medium täckning.
 
Såhär såg den ut innan, älskade hur pumpen var så jag kunde lägga direkt på ansiktet.
Detta är den nya modellen och den är inte alls bra i pumpen. Den sticker liksom inte ut, om det låter vettigt. måste ha en pensel för att få på det på ansiktet. I alla fall så hade Dr. Tore 2 stycken kvar av den gamla modellen så jag köpte båda (800:- gick det på, höll på att dö en smula) för den är verkligen bäst.
 

Kommentera här: