En pajad nagel

Av någon dum anledning satt och jag pillade på kanten av en nagel så den gick av, ganska långt ner. Jag fick försöka klippa bort den men det var inte så lätt för det gjorde ju liksom ont. Så den har varit öm ett par dagar nu, det verkar ha släppt nu och den understa lagret av nageln eller vad man ska kalla det sitter kvar, så det är inte nere i köttet. Himla spännande att läsa om min nagel haha.
 
Men poängen jag ville komma till var i alla fall att jag känner att det är rätt skönt när den är så kort. Jag har i vanliga fall rätt lång naglar och dom växer riktigt bra också för den delen. Men nu när jag skriver på datorn är den en skönare känsla på något vis. Jag känner liksom tangenten och jag trycker bara ner den jag trycker på och inte den ovanför heller. Ska det bli min nya grej, korta naglar som inte går speciellt mycket över fingertoppen?
Har typ denna längden nu och jag tycker det är snyggt, speciellt i nagellack! Enda färgen som är snygg på superkorta naglar är svart. Och blankt svart och inget mer tycker jag inte är fint på långa, ändå har jag det själv nu...
 

Kommentera här: