650:-

Min blinkers funkar inte längre. Det hände i helgen att det gick sönder på något sätt. Ibland kan jag blinka men sen bara dör den efter kanske 1-2 blink, gäller både höger och vänster. Just det, det hände när jag körde hem från jobbet i fredags morse! Ringde pappa och han kollade lite på det och trodde att det var blinkers relät som krånglade. Robin fick kolla på det med sen när jag kom till honom på lördagen och konstaterade att det var relät han med. Så vi var inne och kollade i stan i söndags men hittade inget och Robin kollade en hel del igår och fick ringa runt och kolla med. Till sist kunde han beställa av Kronobergs bilaffär, fast dom fick i sin tur beställa av någon. Så den lilla plastbiten jag ska ha, typ 2 * 3 cm och 2 cm tjock typ kostar mej 650:-. FÖR EN LITEN PLASTBIT!!! Jag skulle besiktigat bilen igår egentligen men vi fick byta den tiden för jag skulle bara få ombesiktning på det. 
 
Man märker verkligen hur handikappad man är utan den och hur farligt det är att köra utan att kunna blinka. Ibland blinka den en gång och ibland fler gånger så man vet ju aldrig. Jobbigt läge.
 
Skulle hitta en bild på min bil men gör verkligen inte det så det blir en till bild från idag...
 
 
 
 
 

Kommentera här: