Midsommar smink

När jag jobbar nätter tycker jag om att kolla på smink videos på youtube. Jag minkar mej knappt själv längre men tycker det är kul att kolla på ändå och önska att jag gjorde det mer eller vågade sminka mej i vissa färger ^^ jag gillar ögonskuggor men eftersom jag har hooded eye som det tydligen heter så är det svårt att få det att stanna. Jag har alltså way to much ögonlock haha. Ögonskuggorna släpper alltså efter en liten stund och fastnar i vecken och då ser inte så kul ut längre.
 
Men jag har massa snygga hemma från Sleek som jag inte provat ännu så jag funderar på att göra något somrigt på midsommar faktiskt. Jag vet inte vad jag ska ha på mej eller så ännu men det hade varit kul att få göra något mer med sminket än det jag brukar. På jobbet ska det vara diskret sminkning men jag tycker det hade varit kul att få ha röda läppar. Rött läppstift är nog det snyggaste jag vet i sminkväg, det passar i princip alla! Jag hittade min favoritfärg på Sephora i Paris faktiskt, deras eget märke och eftersom jag är så blek så måste jag ha lite mörkare tycker jag för annars blir jag mer blek. Hänger det ihop?
 
Översta bilden har jag Sephoras läppstift på. Vet inte namnet. Vet inte heller vilka jag har på dom andra bilderna :P
 
 
 
 

Kommentera här: