Flashback

Gick förbi en kille tidigare och fick värsta flashbacken! Vet inte om det är en parfym eller något eller om det faktiskt var hårspray! Fick flashback från högstadiet. På den tiden (det är nu 9 år sedan jag började 7:an!!!!) och jag fixade mitt hår vaaaarje morgon. Jag gick inte till skolan utan smink, och oftast hade jag gjort något med håret. Detta kanske inte började förrän i 8:an 9:an eller så men ändå. Jag har väldigt tunnt hår och jag har inte så mycket heller vilket innebär att för att få någon volym alls måste jag tuppera (vilket inte går för jag har för mjukt hår), men sen kom volymmaster (ingen aning om stavningen) och jag tror alla vet vad det är för något! Det var det enda som gjorde att jag fick lite volym, och tonvis med hårspray såklart. Det enda man luktade var proffs hårspray som gjorde håret så stelt att ignet kunde rubba det. Syrran hade det för att hålla luggen på plats när hon hade en, hände inget ens i en storm typ. Haha fast en gång lyfte hela luggen istället haha. Tänk då hur mycket vi använde ;)

Tror tyvärr inte jag har någon bra bild från min högstadieperiod riktigt för det hade varit kul att lägga upp. Dock gillade jag hur håret blev ibland. Det var lie volym i det för det har jag inte idag. Jag valde att sluta med plattänger och sånna varma saker och mitt hår bara växte hur snabbt som helst och idag har jag ett bra och långt hår som inte behöver klippas mer än kanske 2 gånger per år, toppen!

Kommentera här: