Brandlarm

Jag sov på jobbet en dag (eller 3 gånger sen i söndags) och en av gångerna så skulle dom testa brandlarm en för att se så allt funkar. Detta visste jag om innan jag gick upp och la mej för jag hörde vaktmästaren berätta det för en kollega. Dock trodde jag inte att dom skulle testa i rummen så utan mer i lobbyn typ. Fatta paniken då när det bara tjuter vid 10.40 och jag flyger upp och ha ingen aning om vart jag är! Trodde ju jag va hemma men det va jag ju inte och tur va väl det för jag vet inte hur jag hade reagerat om det va på ritning och i mitt hem. Jag skickade sms till en kollega som jobbade och frågade om jag behövde bry mej om det för jag trodde ju inte att dom skulle testa det på våningarna. Jag behövde inte bry mej och tur va väl det. Aldrig hört så högt larm så hade aldrig kunnat klä på mej i det ljudet utan att bli döv:P 

Kommentera här: