Inte min dag

Söndagen var inte min dag alls kändes det som. Det började bra med att vi hittade ut från Göteborg för det trodde jag inte. Jag var hoppfull att det skulle gå superbra hem men det gjorde det inte. När vi skulle svänga av mot Växjö så fanns det ingen skylt som sa det utan det stod Halmstad och Kalmar och jag borde väl fattat att vi skulle svänga av där eftersom E6 inte går till Alvesta. Men av någon anledning så körde jag vidare och sen ringde jag mamma i Laholm och frågade vad som hänt och hon sa att vi kört för långt. Så det var bara att vända. Var ca 4 mil fel.
 
Efter det kom vi till Ljungby och jag svängde av mot Växjö. Bara det att sen när jag kom up på väg 25 stod det Stockholm och så vidare och jag blev sur och tänkte att nu är det fel igen. Stannade i en parkeringsficka och kolla GPS, visade sig att vi var rätt håll. Men när jag ska köra ut igen så var det rätt svårt. Tyckte det var bra sen då för en lastbil blinkade att han skulle in i fickan, han blinkade höger, så jag passade ju på att köra ut. Då börjar han tuta och blinka med helljus mot mej för att jag körde ut mitt framför honom. För han svängde aldrig sen, men hur lätt är det att veta när han blinkar först??
 
Efter det, ca 20 meter eller något så är det bilkö hur långt som helst. Stod där ett bra tag innan vi kom iväg också, men till sist släppte det och vi kom till Alvesta. Jag behövde tanka med efter alla felkörningar så svängde förbi OKQ8. Men då funkade bara 2 av 4 pumpar och vi var rätt många som skulle tanka så det var kaos och hur virrigt som helst. Men efter ett tag där med så lyckades jag få tanka. 
 
Efter 4 timmar ungefär, lite mer kanske så var vi hemma. Då gick allt bra sen. Vi tände ljus och skulle ha lite mysigt med en film och god mat. När vi skulle släcka ljusen fick Robin för sej att göra det med fingrarna och då var det en liten bit som inte slocknade utan det satt liksom fast på honom. När han viftade bort den hamnade det på bordet och jag var rädd att det skulle börja brinna så jag försökte trycka till den så den skulle slockna. Då fastnade den på mej och jag har nu fått en blåsa av den...
 
Denna söndag var inte till min fördel alls... 
Dessutom bet jag mej så hårt i kinden i lördags på frukosten att jag varit helt svullen, öm och vit och öcklig i kinden på grund av sårskorpa som blev till sist. Det ser bättre ut idag dock. 

Kommentera här: