Utrensning

Slutade skolan vid 12 idag så åkte hem och skulle plocka ihop julgranen och alla julsaker nere hos pappa. Visade sig att Linda redan hade kommit och plockat ner det mesta, så jag hjälpa istället pappa upp med alla lådor på vinden sen. Sen var meningen att jag skulle byta lakan och dammsuga efter det och även läsa en jädra massa i boken. Blev inte riktigt som jag tänkt.
 
 
Jag fastnade i köket och startade en maskin med miljoner tallrikar. Sen fick jag för mej att jag skulle rensa i lådan i garderoben där jag har mina pyjamasar, bara för jag skulle prova en kjol jag köpte förra veckan eller när det var. Slutade med att jag gick igenom allt utom linnen och har en riktigt stor hög med kläder mitt på golvet just nu.
Jag ska vika ihop det och kolla vad som kan skänkas bort och vad som ska slängas. Kan nog ge bort en hel del faktiskt för det är många tjocktröjor och t-shirts och jag har inte använt t-shirts på många år. Så det ska jag pyssla med nu.
 
Det jag fick gjort var i alla fall bytet av lakan. Efter det satte jag mej i sängen för att läsa lite. 80 sidor senare är jag redo att göra något annat innan jag ska sova. Något annat = lägga kläderna i påsar!
 
 

Kommentera här: