Fångarna på fortet

Har kollat på tv4play nu alla avsnitt av Fångarna på fortet som gått detta året. Eller jag har nog 1 avsnitt kvar? Det som jag tycker är kul med det är bland annat hur en del skämmer ut sig och sen ibland är dom roliga, men det roligaste tycker jag är att se ifall jag kan gåtorna (har gått bra hittills) och även ordet på 5 bokstäver i slutet av tävlingen. En del känns så självklara så efter en ledtråd och många gåtor som man egentligen kan om man tänker efter. Man kan nog säga att det är lite så som Inlåst fungerade. Du ska hitta något som ger dej 4 siffror som blir kombinationen till låset. Bakom låset var oftast en nyckel eller en annan ledtråd för att kunna lösa uppgiften. Riktigt kul så det är nog därför jag kollar på det, har inte gjort det på länge annars! Fick mersmak efter vi var på Inlåst ;)
 

Kommentera här: