E45

Nu när jag är förkyld och näsan rinner heeeela tiden så tvättar jag händer stup i kvarten. Det uppskattar inte mina händer precis. När jag var i London första gången (eller andra) så köpte jag en handkräm som hette E45. köpte den på Boots och tänkte inte mer på det. Men i efterhand har jag märkt hur satans bra den är för mina händer!! Jag kör massor med andra sorter (just nu Nautrogena, se bild) och den är inte lika bra alls. Den sugs in i huden rät snabbt och den kladdar inte alls vilket är super, men den återfuktar inte så mycket.
Jag hade en smörja en gång från min hudläkare men jag fick eksem av den (den är mot torr hud men när man är för torr ska man inte använda den, hur går det ens ihop?) och hade ett uppehåll. Fick köra med kortisonsmörja istället haha. Men den var rätt bra för jag sov alltid med den för den var så fet. Den luktade konstigt och jag brukar alltid sova med händerna under örat typ så jag kände lukten hela tiden, not so nice.
 
Jag har alltid kört med IKEAs handkräm för den var super. Dom har slutat med den tyvärr så kan liksom inte använda den längre av logiska skäl. Däremot hittade jag då E45 i London och den var lika bra.
Sähär ser den ut. Typ i alla fall. Vet inte exakt hur min ser ut mer än att den har vid och röd färg på tuben. Men om någon hittar deras handkräm, snälla köp till mej!!!
 
 
 

Kommentera här: