Veckan i Blekinge!

Har inte haft tid att skriva om veckan vi var borta ännu som jag sagt att jag ska. Men nu tänkte jag se vad jag har för bilder och vad jag kan berätta om dom! Det kommer bli ett ganska långt inlägg med en del bilder. har inte bilder på alla dagarna som jag kan lägga upp dock.
 
Vi börjar med söndagen! Lördagen gjorde vi ingenting förutom packade upp och gick en runda i området, middag blev bullens. Så söndagen har jag bilder på! Jag har ett tag nu velat åka till Bellas Place i Bromölla men det är så långt så har inte gjort det. Så nu när vi var i närheten åt vi lunch där! Linda och jag tog cesarsallad och resten hamburgare.
Efter detta åkte vi runt lite och hamnade till sist på Ivö. Händer ingenting där egentligen så vi köpte glass och åkte hem igen haha. Okej inte raka vägen hem. Vi stannade vid något slott som mamma hade varit vid förr, vi gick runt i trädgården där och lånade toan. Jag fotade typ bara lillan där så har inte något annat foto än en blomma. 
 
 
Jag tror det var på måndagen som vi fick vårt första besök av denna kisse. Den bor typ granne verkar det som och den har varit i huset förr tydligen. Den bara gick in och gjorde sej hemmastadd! En liten buse ville gärna följa med kissen men det ville inte kissen...
Jag vet knappt vad vi gjorde denna dagen men troligen åkte vi till Sölvesborg en första gång, tror vi var där 3 gånger totalt. Eller gjorde vi det på söndagen med? Vi åkte någonstans på förmiddagen i alla fall för på eftermiddagen efter maten åkte vi till Kristianstad om jag inte minns fel. Det var där vi skulle hämta upp mormor och gå på Biltema minns jag, men vet inte vad vi gjorde under dagen... Jag har en bild på en blomma från måndagen! 
Tisdagen har jag bara bilder på lillan så kan inte lägga upp något från den dagen. Har mest bilder på henne faktiskt. Men vi  började dagen med frukost hemma och sen åkte vi till Sölvesborg, de var denna dag i princip all shopping gjordes. Jag köpte 2 nya burkar och 3 nya tesorter med hem och en kniv. Robin behövde strumpor som var låga så han köpte det. Vi köpte pizza till lunch och mamma och mormor åt på ett fik. Efter det körde vi till Hällevik och kollade runt lite - Linda och Jocke fick hem och natta lillan lite så dom var inte med. Vi kom hem och var både trötta och mätta men insåg att vi var tvugna att pka igen ganska snart för Fiskerian, där vi skulle äta middag, stängde vid 18. så vi åkte dit och köpte med oss mat hem. Mormor tog sill tror jag, mamma och Robin tog spetta, Jocke köttbullar och jag och Linda tog lax! Mums var det!! 
 
Onsdag var både en bra dag och en hemsk dag! 
Vi hade bestämt att vi skulle till Hanö så efter frukost ungefär så gjorde vi oss i ordning för att gå ner till hamnen och hoppa på båten! Det var kanonväder då och vi gick upp till en fyr som fanns där. Riktigt fin utsikt. 
Fyren.
Mormor stannade vid fyren medan vi andra bestämde oss för att leta upp en grotta som skulle finnas under typ. Vi gick runt länge och hittade inte en grotta utan det var nog flera grottor, små då, som fanns ut med slingan man skulle gå. Riktigt dum väg att gå så dom borde varna för det. På vägedn ner köpte vi vofflor och fikade på. Resan hem var hemsk!! Jag mådde så illa för båten gungade skit mycket. Så efter detta gick både jag och Linda och la oss (då var klockan 15), det behövdes verkligen! 
På torsdagen kom delar av Robins familj och hälsade på oss. Hans mamma hade gjort en super god paj som hon tog med och bjöd på. Måste äta den igen! Vi åt potatisbullar till lunch för dom skulle komma någonstans där efter och dom åt på vägen till oss. Vi fikade och gick en runda sen och kollade området igen, gick i princip varje dag. När dom sedan åkt hem (och tog Robin med sig) gjorde vi hamburgare och tog det lugn resten av kvällen. Jag fick tillfälle att läsa lite i boken jag hade med mej, så nu är För dig fångad också slut! 
En sak som hände innan dess var att Lindas bil krånglade så bärgaren fick komma haha. Det löste sej sen men var lite roligt! 
Fredag och fullt ös! Skrev lite kort om det en annan gång men det var dagen då några i släkten kom till oss. Vi mötte upp alla vid 10 vid någon chark för alla skulle köpa kött. Sedan åkte vi till affären och handlade lite och sedan raka vägen hem och fixa lite frallor att äta. Återigen tog vi en runda och visade området för alla och sen tillbaka, Det var några barn med så vi tog dom till en lekpark som fanns precis vid huset så dom fick leka av sej. Det var lite fika också och sedan grillade vi och det blev så gott!! Sist åt vi lite chips och ostbågar också innan dom sista åkte hem. Vi la oss nog rätt snart efter det för det var en lång dag med mycket aktivitet hela tiden och det tog på krafterna.
 
Vi klev upp som vanligt på lördag och städade och fixade för att lämna senast 12. Vi var klara innan dess och åkte först till Hällevik för att köpa fisk, sedan Mjällby för att handlade lite smått och gott och till sist Sölvesborg för att köpa frallor och Linda skulle kolla på en tröja. Vi åt även lunch där innan vi åkte hem. Vid 16 tiden var jag hemma. Packade upp och tvättade en maskin innan jag körde till mamma och pappa med lite saker. Efter det blev det hem och ta det lugnt och tvätta vidare. 
 
 
 
 

Kommentera här: