Indisk tacos

I fredags ville vi äta tacos och jag trodde att vi hade allting till det, men det hade vi inte. Det började med att vi inte hade någon krydda till det. Så jag fick ta min tandoori krydda för det kunde likna lite tänkte vi. Sedan upptäckte vi att vi inte hade något bröd som passade heller. Så jag fick baka bröd till. Asså det tog sån tid så vi kunde lika väl åkt och handlat det vi skulle ha. Det blev ju inte ett rätt! Jag döpte det till indisk tacos eftersom kryddan tydligen är indisk (enligt receptet på min kyckling). Det dög att äta men det var lite smaklös köttfärs. Brödet var också okej men dom blev lite små.
 
Vanlig tacos är det bästa, alla gånger! viktigt att ha till tacos är vitlöksdipp! De flesta kör gräddfil eller creme fraiche till men blanda i vitlökspulver som man köper bland dressingen, mega gott! Kan alltså tillägga att vi inte hade det heller till så därför smakade det inget.
 

Kommentera här: