I had a plan

Min plan för att göra något och inte somna i soffan var att gå en runda. Molnen såg sådär ut på ett ställe men såg fint ut annars. Så jag bestämde mej för att gå en promenad trots allt. Jag kan ju inte sitta inne och vänta på ett regn som kanske inte ens kommer. Det var bara att göra det! Så skorna och träningskläderna åkte på för det var ändå lite varmt ute och svettas vill jag inte göra i vanliga kläder ju. Logiskt. Jag tog mej ut och det var härligt faktiskt. Tills jag kommit lite längre än halvvägs (av rundan det blev nu då, kortade ner den)... Då känner jag en droppe landa på bröstet tänkte att jahopp, då svänger vi av så fort det går. Det regnade inte speciellt mycket just då, men jag kan ju säga att det blev värre och värre och det forsar numera från stuprännorna. 
 
Jag har varit hemma 5 minuter ungefär och regnet har slutat verkar det som. solen är framme igen också. Men allt jag hade på mej ute är alldeles för blött för att det ska åka på igen. Jag väntar nog lite i soffan tillsammans med min ELLE tidning och njuter av värmen och torra kläder! 
 

Kommentera här: