Fundering

Såg en gravid och började tänka på en kommentar jag läste igår. Var inne på en blogg och då var det en som hade ställt en fråga och sedan avslutade med "jag funderar på att skaffa barn och undrar hur det funkar med...". Det lät bara så illa enligt mej. Typ som man frågar en kompis om att skaffa hund eller ny telefon. Man vill veta om det är värt det eller inte, fördelar och nackdelar. Förstår att det troligen inte var så personen menade men det lät så fel.

jag funderar också på att skaffa barn, men om några år. Mer än så funderar jag inte på det, jag har lillan att gosa med det räcker för mig. Hon är det bästa som finns just nu så jag njuter av att vara moster än så länge :). Men jag skulle aldrig ställa mej frågan om det är värt det på grund av jobbet till exempel. Vill jag ha ett barn och tro att ag kan ta hand om det bra och att barnet får en bra uppväxt - då bryr jag mej inte om jobbet. Blondinbella anser att en arbetsplats som inte är anpassad för att kvinnor så att man kan skaffa barn (inte så hon formulerar det men ändå) så är det ingen bra arbetsplats. För mig är det också en självklarhet att man ska få skaffa barn och att man då kommer vara borta ett tag ibland. Jag tänker inte gå och vara orolig för jobbet när det finns något fantastiskt i magen för det mår ingen bra av. Nu har jag aldrig varit gravid så jag vet egentligen inte vad jag pratar om men det är så jag tycker.

Ingen aning om hur det här blev nu alltså. Trött i huvudet så det kan vara lite virrigt!

Bjuder på en repris av min ängel!

 

Kommentera här: