London lördag 28/3

Idag skulle vi åka till Harrods för att köpa goda jordgubbar och köpa god mat! Skulle även kolla present till mormor som fyller år om ca 2 veckor. Vi började därför med frukost på Starbucks där borta eftersom det var smockfullt på det lilla vi hade vid hotellet. Väl inne på Harrods sen så köpte vi inte så mycket. Gick upp till present avdelningen för vi ville kolla där först ifall vi skulle handla något för att inte förstöra maten typ. Köpte present till mormor där då och sen gick vi ner till mat och dessert rummen typ. Köpte samma mat som sist, typ. Dock kostade det inte 5 pund som sist utan 15!!! Kostade typ 200 spänn för en måltid, sjukt jävla dyrt. Skulle köpt samma som Linda, smakade minst lika bra. Vi hatar dessutom att ALLT är halal där. Så inte värt det så det kommer jag inte köpa igen! Skulle köpt jordubbar som sist, men kostade 10 pund för ca 5-6 stycken så efter min mat kände jag inte att jag ville offra så mycket på några jordgubbar. 
Efter vi köpt med oss det vi ville på Harrods åkte vi till en souvenir affär på Piccadilly (inte Trafalga) som Elin tyckte mycket om. Jag förstår henne verkligen! Den var riktigt stor och dom var riktigt seriösa där. Dom hade en cool gubbe utanför som dansade och lockade kunder. Självklart fotade vi med honom! Selfiepinnen åkte med för vi hade planerat att åka till Big Ben. 
 
Sen efter det tog vi med oss pinnen vidare till Big Ben och London eye. Tror alla bilder ser ungefär likadana ut så valde bara två här:
Det blåste till förbannelse på den bron vi fotade alltså. Man märkte direkt att vi var vid vattnet. Linda hade kul med klicken till pinnen så har en hel del andra bilder som ser lite roliga ut, kanske lägger upp alla i ett annat inlägg! Efter detta åkte vi till hotellet för att vila och äta maten vi köpte på Harrods. Efter någon timme på rummet åkte vi tillbaka till Primark för jag ville lämna tillbaka en klänning som jag köpte dagen innan, utan att ha provat vilket aldrig är smart. Sen ville Elin till H&M och det ville jag med för ville hitta något till Rockabilly night i maj. Hittade en klänning och en kjol som jag tror kan passa, kommer i nästa inlägg. Efter det gick vi till Subway och köpte med kvällsmat och sen åkte vi till hotellet och kollade på Easy A som gick på TV. Den var rätt skoj faktiskt! 
 
Vi fotade även utanför en röd telefonkiosk! Tyckte vi blev as snygga! Även här blåste det en del, andra sidan bron var vi bara så inte så konstigt kanske.
 
 
 
 

Kommentera här: