Promenad

Har precis varit ute på en promenad med mamma, riktigt skönt! Det var lite kallt när vi kom ut och började gå men det blev bättre sen när vi hållt igång en stund. Vi gick den rundan jag och Linda brukar gå uppe vi oss. Jag ska försöka rita en karta hur rundan är, även den långa vi går ibland. Försökte på jobbet i helgen men kan inte med den riktigt så vet inte hur man printar eller om det ens går, så måste ha min egen och göra det på. Men efter rundan ville jag kolla hur det gick för oss med planteringen och upptäckte sniglar... Pappa och jag plockade en hel den förra veckan och han hade plockat idag eller om det var igår och ändå hittar vi minst 50 stycken. Har rätt ont i ryggen nu efter detta, men kändes ju onödigt att bara plocka en snigel så vi gick runt i hela trädgården mamma och jag. Rätt äckligt hur många det faktiskt finns... 

Så nu är vi nog sönder bitna av knott och mygg bara för det, men pappa sa att man ska plocka dom på kvällen så då få man stå ut om man gett sej in i det! Nu ska jag göra mej nåågot att äta, var ett tag sen vi åt innan. Fläsk, potatis och löksås var det innan, mumma! Nu vet jag inte riktigt men vi har kvar ölkorv från igår så fundera på att ta den sista och fetost om vi har kvar.

Väldigt snygg bild. Så kass kamera i iPaden, men man kan i alla fall ta kort och lägga upp direkt istället för att ta alla kort innan som man måste göra med mobilen. 

Kommentera här: